دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳

رفع مشکلات زیست محیطی پسماندهای حلقه دره البرز در سطح ملی در دستور کار است

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: با توجه به چالش‌های موجود در مرکز دفن پسماندهای حلقه‌دره استان البرز مقرر شد ضمن اجرای طرح جامع مدیریت پسماند، موانع در سطح ملی بررسی و حمایت و راه حل ارائه شود.

البرز- رمزگشانیوز؛ مرکز اطلاع رسانی شهرداری کرج نوشت: مهدی خادم ثامنی روز شنبه در بازدید از مرکز دفن زباله‌های حلقه دره استان البرز، اظهار کرد: چالش‌های موجود در این مرکز شناسایی شده و قرار است برای رفع آنها اقدام شود.
وی به راه‌اندازی کارگروه ویژه کشوری مدیریت حلقه دره و بررسی مسائل به صورت ملی اشاره کرد و افزود: این مجموعه برای بحران زدایی مرکز استانی دفن حلقه‌دره و پیشبرد اهداف زیست محیطی حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.
مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست کشور بیان کرد: تأکید داریم که طرح جامع مدیریت پسماند به عنوان نقشه راه شهری در حوزه پسماند کشور به صورت دقیق اجرا شود.
خادم ثامنی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اجرای این طرح زمینه کاهش تولید، افزایش بازیافت و تبدیل مواد را در پی خواهد داشت، تأکید کرد: در این راستا با کاهش تدریجی و حذف نهایی دفن پسماندها همراه خواهیم بود.
وی اضافه کرد: برای تحقق مفهوم تفکیک زباله از مبدا، تمام روش‌های موجود را اجرا خواهیم کرد و پسماندهایی که قابلیت بازیافت ندارد به کود تبدیل می شود.
قابل ذکر است؛ مرکز دفن زباله‌های حلقه دره استان البرز به وسعت ۱۵۳ هکتار در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی پیام قرار دارد؛ این منطقه سال‌هاست به عنوان مرکز دفن زباله‌های استان البرز از جمله کلانشهر کرج تعیین شده و روزانه بیش از یک هزار و ۲۰۰ تن زباله به این محل انتقال می‌‎یابد.
این مرکز، بار زباله سه میلیون جمعیت استان البرز را بر دوش می‌کشد و با توجه به رشد مهاجرت‌پذیری استان، تولید زباله، دفن و نگکهداری آن نیز در حلقه دره رو به افزایش است.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات