سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳

رژیم غذایی گیاهی می‌تواند موجب افزایش طول عمر شود

یک مطالعه بزرگ تأیید می‌کند که یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاهخواری که برای نجات کره زمین طراحی شده است، عمر مردم را نیز افزایش می‌دهد.

سبک زندگی- رمزگشانیوز؛ مدیسن نت نوشت: «والتر ویلت»، استاد اپیدمیولوژی و تغذیه در دانشگاه هاروارد و محقق ارشد، می‌گوید: «تغییر نحوه غذا خوردن می‌تواند به کُند کردن روند تغییرات آب و هوایی کمک کند. و آنچه برای کره زمین سالم‌تر است برای انسان نیز سالم‌تر است».
این رژیم که به عنوان رژیم سلامت سیاره‌ای (PHD) شناخته می‌شود، بر غذاهای گیاهی با حداقل میزان فرآوری تاکید دارد، در حالی که مصرف متوسط گوشت و غذاهای لبنی در آن مجاز است.
مطالعه جدید از داده‌های سلامتی بیش از ۲۰۰۰۰۰ مرد و زن استفاده کرد که تا ۳۴ سال تحت نظر بودند.
محققان دریافتند افرادی که رژیم غذایی آنها بیشتر با رژیم PHD مطابقت دارد، ۳۰ درصد کمتر در معرض خطر مرگ زودهنگام در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی آنها کمترین تطابق را دارد، بودند.
این مطالعه نشان داد که این موضوع برای هر علت اصلی مرگ نظیر سرطان، بیماری قلبی و بیماری ریوی صادق است. هیچ یک از شرکت کنندگان در ابتدا بیماری مزمن حادی نداشتند.
آنها پرسشنامه‌های غذایی را هر چهار سال یکبار تکمیل کردند و بر اساس دریافت ۱۵ گروه غذایی از جمله سبزیجات، مرغ، غلات کامل و آجیل امتیازدهی شدند.
این مطالعه نشان داد افرادی که عادات غذایی آنها تطابق بیشتری با PHD داشت، تأثیر مثبت بیشتری بر محیط زیست نیز داشتند. در مقایسه با آنهایی که کمترین میزان پایبندی را داشتند، تأثیر آنها شامل ۲۹ درصد کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بود.
به گفته محققان، استفاده کمتر از زمین برای تولید مواد غذایی، کلیدی برای ترویج جنگل‌کاری مجدد است. جنگل‌کاری مجدد کلید کاهش سطح گازهای گلخانه‌ای است که به تغییرات آب و هوایی دامن می‌زند.
ویلت در بیانیه خبری هاروارد گفت: «یافته‌ها نشان می‌دهند که سلامت انسان و سیاره چقدر به هم مرتبط هستند. تغذیه سالم باعث افزایش پایداری محیطی می‌شود که به نوبه خود برای سلامت و رفاه هر فرد روی زمین ضروری است».









 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات