سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳

آیا شما هم صبح‌ها با سردرد بیدار می‌شوید؟

اگر صبح‌ها دچار ضربان دردناکی در سرتان می‌شوید، می‌تواند نگران‌کننده باشد، اما نترسید شما تنها نیستید. برخی از افراد این سردرد را به کم‌آبی یا کمبود خواب نسبت می‌دهند، در حالی که برخی دیگر نگران سلامتی خود هستند و ممکن است بر این باور باشند که اتفاق بدتری در حال وقوع است.

سبک زندگی- رمزگشانیوز؛ هلث نوشت: سردردهای صبحگاهی می‌توانند علت پنهان غیرمنتظره‌ای داشته باشند. دکتر میشل اظهار کرد اغلب اوقات بیدار شدن با سردرد به این معنی است که فرد واقعا در حال تلاش برای دریافت هوای کافی در هنگام شب برای تنفس صحیح در زمان خواب بوده است.
وی گفت: وقتی بیدار هستید، تمام ماهیچه‌های ناحیه گردن، مجاری تنفسی یا لوله‌ای که ما از طریق آن تنفس می‌کنیم را باز نگه می‌دارند اما وقتی به خواب می‌روید، به خصوص خواب عمیق، این عضلات شل می‌شوند.
با شل شدن عضلات، زبان و بافت پشت گلو در داخل راه هوایی قرار می‌گیرند و اگر راه هوایی تنفسی کوچک باشد یا توسط بافتی مسدود شده باشد، سیستم تنفسی را مسدود می‌کند. بدن هر کاری که می‌تواند انجام می‌دهد تا راه هوایی را دوباره باز کند، بنابراین اول از همه، از خواب عمیق خارج خواهید شد.
فک پایین را به جلو حرکت و دندان‌هایتان را فشار می‌دهید زیرا زبان را صاف می‌کند و همه این موارد راه هوایی را بیشتر باز اما ماهیچه‌ها را خسته می‌کند، بنابراین با فک‌های دردناک از خواب بیدار می‌شوید. ماهیچه‌ها در اطراف صورت خسته و سردرد دارید چون فقط سعی کردید در شب نفس بکشید.
میشل به افرادی که به‌طور مداوم با سردرد از خواب بیدار می‌شوند توصیه کرد به پزشک عمومی خود مراجعه کنند تا بتوانند آنچه را که در مورد خواب آنان رخ می‌دهد را بررسی کند البته این مورد تنها چیزی نیست که می‌تواند باعث این مشکل شود.






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات