دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

دوره‌های توانمندسازی گردشگری برگزار می‌شود

سرپرست دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری از برگزاری پنج دوره آموزشی توانمندسازی از ۲۰ تا ۳۱ فروردین در ۲۰ استان کشور خبر داد.

فرهنگی- رمزگشانیوز؛ روابط‌ عمومی معاونت گردشگری نوشت: ابوطالب قاسمی گفت: با توجه به ضرورت تقویت مهارتی و آموزشی نیروی انسانی شاغل در بخش گردشگری، برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی به عنوان پروژه اولویت‌دار در دستور کار قرار گرفت.
او با بیان اینکه ماهیت فرابخشی و بین‌رشته‌ای صنعت گردشگری ایجاب می‌کند افراد مختلف در حوزه تصمیم‌گیری و مدیران و جوامع محلی و سیاسی، بخش‌های عمومی و تأسیسات گردشگری به دانش و مهارت‌های مورد نیاز این صنعت مجهز باشند، افزود: در این راستا ۵ دوره آموزشی توانمندسازی بر اساس اولویت و نیاز جامعه گردشگری برنامه‌ریزی، تدوین و به منظور اجرا به ۲۰ استان کشور ابلاغ شده است.
به گفته سرپرست دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری، قوانین و مقررات بیمه و مالیات، مدیریت کیفیت تأسیسات گردشگری، صرفه‌جویی انرژی در تأسیسات گردشگری، تسهیلگری و کسب‌وکارهای کوچک در گردشگری و بازآموزی راهنمایان گردشگری، عناوین دوره‌های آموزشی توانمندسازی در این مرحله هستند.
قاسمی افزود: دوره قوانین و مقررات بیمه و مالیات ویژه مدیران تأسیسات و مشاغل گردشگری، رستوران‌ها، واحدهای اقامتی و دوره صرفه‌جویی انرژی در تأسیسات گردشگری با اولویت واحدهای اقامتی ویژه مدیران و کارشناسان دستگاه‌های دولتی مرتبط از جمله سازمان محیط‌زیست، استانداری، جهاد کشاورزی، جوامع محلی دهیاران، امور عشایر و غیره مدیران تأسیسات و سرمایه‌گذاران گردشگری برگزار خواهد شد.
سرپرست دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی همچنین گفت: دهیاران، شورای شهر و روستا، جوامع محلی و عشایر در دوره آموزشی تسهیلگری و کسب‌وکارهای کوچک در گردشگری و همچنین مدیران مراکز اقامتی استان در دوره مدیریت کیفیت خدمات واحدهای اقامتی گردشگری حضور خواهند داشت. راهنمایان و بلدهای محلی نیز با حضور در دوره هشت ساعته بازآموزی راهنمایان گردشگری با سرفصل‌های تعریف‌شده آشنا خواهند شد.
قاسمی ادامه داد: دوره‌ها از طریق مؤسسات آموزشی دارای مجوز و با مسئولیت و همکاری استان با بهره‌گیری از تخصص اساتید و مدرسان دانشگاهی مرتبط در فضاهای آموزش متناسب با موضوع دوره آموزشی مانند هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی برگزار و اطلاع‌رسانی فراگیر و مؤثر از طریق فراخوان به تمام صنوف گردشگری انجام می‌شود.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات