شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

سقف برداشت از حساب‌های بانکی افزایش یافت

بانک مرکزی اعلام کرد:‌ آستانه‌های برداشت مقرر در دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص با تصمیم بانک مرکزی و در راستای مصوبات شورای پول و اعتبار، افزایش یافت.

اقتصادی- رمزگشانیوز؛ طبق اعلام بانک مرکزی، این اقدام پس از تمهید اقدامات فنی لازم با هماهنگی شبکه بانکی و شبکه پرداخت کشور، تا انتهای فروردین‌ماه ۱۴۰۳ اجرایی می‌شوند.
بر اساس این گزارش، با استناد به ماده (۱۷) آخرین ویرایش «دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی» اشخاص، مصوب هزار و سیصد و پنجاه و پنجمین جلسه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ شورای پول و اعتبار، هیات عامل بانک مرکزی در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷، آستانه‌های مقرر در دستورالعمل مزبور را به شرح زیر به‌روزرسانی کرد:
سقف مجموع تراکنش‌های خرید کارتی هر مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی از مبلغ یک میلیارد ریال، به دو میلیارد ریال افزایش می‌یابد.
همچنین هر مشتری حقیقی مجاز خواهد بود از تمام حساب‌های خود در هر موسسه اعتباری، روزانه مبلغ دو میلیارد ریال را به صورت غیرحضوری برداشت کند. این آستانه پیش‌تر معادل یک میلیارد ریال تعیین شده بود.
بر همین اساس، مشتریان حقیقی که متقاضی برداشت مبالغ بیش از دو میلیارد ریال از حساب‌های خود هستند، مجاز خواهند بود تا سقف چهار میلیارد ریال از حساب را به صورت حضوری از طریق شعب بانکی برداشت کرده و برداشت مبالغ بالاتر از چهار میلیارد ریال نیز صرفاً به صورت حضوری از طریق شعب بانکی و پس از ارائه مدارک مثبته مجاز خواهد بود.
بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور موظفند سایر ضوابط و الزامات مربوطه از جمله مقررات مبارزه با پولشویی را به نحو مطلوب رعایت و از حسن اجرای کلیه مقررات مترتبه از سوی شعب بانکی اطمینان حاصل کنند.
تمام آستانه‌های اشاره شده مزبور پس از تمهید اقدامات فنی لازم با هماهنگی شبکه بانکی و شبکه پرداخت کشور، تا انتهای فروردین‌ماه ۱۴۰۳ اجرایی خواهند شد.






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات