شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاهش ۲.۵ درصدی حوادث ریلی تا پایان بهمن‌ماه

مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن گفت: مجموع حوادث ریلی در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۵ درصد کاهش یافته و به کمترین میزان در سال‌های اخیر رسیده است.

راه و مسکن- رمزگشانیوز؛ وزارت راه و شهرسازی نوشت: گوگوچانی در جلسه کارگروه مدیریت بحران و ارتقای ایمنی راه آهن اعلام‌کرد: سوانح ریلی در ۱۱ ماه سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت مستمر کاهش یافته است.
در ادامه، سید میعاد صالحی مدیرعامل راه‌آهن با تاکید بر اهمیت ایمنی گفت: عملکرد ما در حوزه های مختلف اعم از بهسازی خطوط و موضوعات مختلف در حوزه ناوگان باید با نگاه افزایش ایمنی و کاهش حوادث باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هزینه برای ایمنی، سرمایه گذاری است و لازم است توجه کافی به این موضوع انجام شود.
وی تصریح ‌کرد: به‌طور قطع ارتقای آموزش‌ها و توانمندی‌های نیروی انسانی نقش مهمی در ایمنی دارد. یکی از زوایای مهم در این زمینه، توجه به سبک زندگی و معیشت پرسنل عملیاتی است که می‌تواند در ارتقای ایمنی نقش‌آفرینی کند که این موضوع در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل راه آهن در ادامه این جلسه با اشاره به لزوم بررسی سبک زندگی ماموران عملیاتی، دستور داد تا در مدت زمان مشخص با کار پژوهشی و کارشناسی دقیق سبک زندگی ایده‌آل ماموران مختلف از جمله لکوموتیورانان و روسای قطار احصا شود تا علاوه بر فراهم آوردن آسایش همکاران تلاشگر و احساس رضایت بیشتر ایشان، حوادث ناشی از خطای انسانی به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.
وی در بخش دیگر این جلسه افزود: ما در راه آهن میراث دار عادت‌های غلطی هستیم که اصلاح آن غیر ممکن می‌نمود، اما وظیفه ماست که آنها را اصلاح نماییم و گام به گام به سمت اصلاح آنها در حرکتیم؛ از جمله این عادات و رویه های غلط، حرکت قطارهای باری با واگن‌های شیر بسته بود که با جدیت آن را تغییر دادیم.
صالحی ادامه‌ داد: موضوع دیگر بلیت ناهمنام بود که در برخی موارد تا ۴۰ درصد افراد در یک قطار با بلیت غیرهمنام سوار می‌شدند و مشکلات زیاد امنیتی و ایمنی ایجاد می‌کرد و به عنوان نمونه اگر خدای ناکرده اتفاقی می افتاد ما نمی‌توانستیم دقیق بگوییم چه افرادی در این قطار حضور داشتند که این موضوع نیز با تلاش همکاران حوزه‌های مختلف در حال انجام است.






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات