شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بانک جهانی: دولت ایران دیجیتال‌تر از ۱۴۴ دولت جهان شد

بانک جهانی اعلام کرد: ایران از نظر شاخص دولت الکترونیک در میان ۲۱۷ کشور و منطقه خودمختار در رتبه ۷۳ قرار گرفته است.

اقتصادی- رمزگشانیوز؛ ایران اقتصادی نوشت: بانک جهانی در گزارشی که جدیداً منتشر شده به بررسی وضعیت توسعه دیجیتال در جهان پرداخته است.
در بخشی از این گزارش ۲۱۷ کشور و منطقه خودمختار در جهان از نظر شاخص دولت الکترونیک رده‌بندی شده‌اند. ایران نمره ۰.۶۴ در شاخص دولت الکترونیک به دست آورده و از این نظر در رتبه ۷۳ جهان قرار گرفته است. بر این اساس توسعه دولت الکترونیک در ایران بیشتر از ۱۴۴ دولت و کمتر از ۷۲ دولت بوده است.
در این گزارش به هر کشور در شاخص دولت الکترونیک نمره‌ای از صفر تا یک داده شده که هرچه دولت یک کشور فعالیت‌ها و خدمات بیشتری را به صورت الکترونیک ارائه دهد نمره بیشتری به آن داده می‌شود.
از جمله کشورهایی که به لحاظ دولت الکترونیک توسعه کمتری نسبت به ایران دارند عبارت‌اند از: الجزایر، مصر، کوبا، هند، عراق، اردن، لبنان، لیبی و پاکستان.
نمره برخی کشورهای دیگر که در رتبه‌ای بالاتر از ایران قرار گرفته‌اند عبارت است از: فرانسه ۰.۸۸، آلمان ۰.۸۸، ژاپن ۰.۹، کویت ۰.۷۵، چین ۰.۸۱، قطر ۰.۷۱، ترکیه ۰.۸، و امریکا ۰.۹۲.

استفاده مردم ایران از اینترنت بالاتر از متوسط جهان شد
بر اساس این گزارش ۷۹ درصد مردم ایران از اینترنت استفاده می‌کنند که این رقم بسیار بالاتر از متوسط جهانی است. در سطح جهان به طور متوسط ۶۶ درصد مردم از اینترنت استفاده می‌کنند. میزان استفاده از اینترنت در ایران همچنین از متوسط خاورمیانه که ۷۶ درصد اعلام شده بیشتر است.
آمار بانک جهانی همچنین نشان می‌دهد ۱۲ نفر از هر ۱۰۰ نفر در ایران اینترنت ثابت دارند. این رقم در متوسط جهان ۱۸ نفر است و در خاورمیانه ۱۴ نفر از هر ۱۰۰ نفر اینترنت ثابت دارند.
تعداد افرادی که از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند نیز ۵۱ درصد از کل جمعیت ایران است. این رقم برابر با متوسط خاورمیانه است. ۵۶ درصد از کل جمعیت جهان نیز از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند.

دریافت و پرداخت دیجیتالی پول در ایران ۲ برابر متوسط خاورمیانه
۵۸ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال در جهان حداقل یک بار با ابزار دیجیتال پول پرداخت کرده یا دریافت کرده‌اند. این رقم برای خاورمیانه تنها ۴۱ درصد بوده؛ اما این رقم برای ایران دو برابر بوده است. به عبارت دیگر ۸۴ درصد مردم ایران حداقل یک بار با ابزار دیجیتال پول دریافت یا پرداخت کرده‌اند.
ارزش بازار خدمات فناوری اطلاعات در ایران نیز ۶.۲ میلیارد دلار برآورد شده است و ۲۲۴ هزار نفر در این بخش فعالیت دارند.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات