شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ماهواره پارس ۱ با موفقیت پرتاب شد

ماهواره تحقیقاتی- سنجشی پارس ۱، با موفقیت در مدار ۵۰۰ کیلومتری خورشید آهنگ تزریق شد.

فناوری- رمزگشانیوز؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه ماهواره پارس۱ با موفقیت پرتاب شد، گفت: در راستای توسعه همکاری‌های بین‌المللی با کشورهای مختلف، امروز شاهد پرتاب این ماهواره بودیم.
عیسی زارع پور روز پنجشنبه در گفت و گوی تلویزیونی با تشریح ویژگی‌های ماهواره تحقیقاتی- سنجشی پارس۱ اظهارکرد: ماهواره پارس ۱، ماهوراه سنجش تصویربرداری است که به طور کامل در داخل کشور توسط کارشناسان با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شد.
وی افزود: این ماهواره بعد از پرتاب به جمع ماهوارهای سنجش کشور اضافه می‌شود و از تصاویر و داده‌های آن می‌توانیم برای کاربردهای گوناگون استفاده کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: پرتاب این ماهواره هدیه وزارت ارتباطات و متخصصان صنعت فضایی کشور به مردم ایران است که امیدواریم با دعای خیر آنان این مسیر را پُرشتاب ادامه دهیم.
زارع پور با بیان اینکه در ۲ سال و یک ماه گذشته، ۱۲ پرتاب ماهواره انجام شده است، گفت: این تعداد ماهواره، بیش از یک دهه پرتاب است که از سال ۱۳۹۰تا تیرماه ۱۴۰۰ انجام شد، این مسیر ادامه خواهد داشت و برای سال آینده نیز رویدادهای فضایی متعددی پیش بینی کرده ایم.
وی تاکید کرد: صنعت فضایی کشور در مسیر توسعه خود پُرشتاب به جلو می رود تا بتوانیم جایگاه کشور را در این صنعت ارتقا دهیم.
وی با یادآوری اینکه ماهواره برها و پایگاه های پرتاب در داخل کشور است، خاطرنشان کرد: پایگاه های فعلی امکان تزریق ماهواره در مدارهای خورشیدی هشت درجه ندارد در همین راستا بزرگ‌ترین پایگاه غرب آسیا را در جنوب کشور ساخته می شود، ساخت آن در دولت سیزدهم آغاز شده است و اولین پرتاب را سال آینده یا حداکثر تا پایان این دولت، از این پایگاه انجام می شود تا امکان تزریق ماهواره در مدارهای مختلف فراهم شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره های مختلفی آماده شده است که نمونه آن ظفر و طلوع هستند، همچنین ماهواره هایی از بخش خصوصی برای اولین بار وارد تولید ماهوراه کرده‌ایم، در همین راستا با بخش خصوصی قراردادهایی برای خرید تضمینی داده‌های فضایی امضا کرده‌ایم که ماهوراه های آنها سال آینده پرتاب می‌شود.
زارع پور به منظومه شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: سال آینده ماهواره های آنها آماده پرتاب می‌شود، سال ۱۴۰۳ سالی پُربار برای صنعت ماهواره کشور خواهد بود.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات