پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جانشین انتظامی البرز خبر داد:

دستگیری سارقان ویلاهای خالی از سکنه در چهارباغ

جانشین انتظامی البرز از دستگیری سارقان ویلاهای خالی از سکنه منطقه چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ با اعتراف به 40 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سید جعفر حسینی با اعلام خبر دستگیری سارقان در شهرستان ساوجبلاغ گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ویلاهای خالی از سکنه در روستاهای منطقه چهار باغ شهرستان ساوجبلاغ؛ شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات اولیه خود متوجه شدند، سارقان ابتدا ویلاهای خالی از سکنه را شناسایی کرده و سپس در یک گروه 3 نفره با شیوه تخریب قفل وارد آن می شوند و پس از سرقت لوازم موجود در داخل ویلاها به وسیله یک دستگاه خودرو پیکان وانت از آن جا متواری می شوند.

جانشین انتظامی البرز ادامه داد: با تلاش های شبانه روزی و به کارگیری اقدامات پلیسی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی، یکی از سارقان شناسایی و در بررسی سوابق وی مشخص شد، نامبرده در مناطقی که سرقت ها صورت می گیرد یک چهاردیواری دارد و چندین بار نیز به جرم سرقت دستگیر شده است.

این مسئول تاکید کرد: در ادامه کارآگاهان با اقدامات پلیسی مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و با تعقیب و مراقبت وی در نهایت نامبرده را به همراه 2 نفر از همدستانش حین سرقت از یک ویلای خالی از سکنه دستگیر کردند.

حسینی گفت: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد، متهم اصلی پرونده با شناسایی ویلاهای خالی از سکنه اطراف چهاردیواری خود، در ازای پرداخت مبالغ ناچیزی به 2 نفر از معتادان کارتن خواب، آن ها را برای سرقت روانه ویلاها می کرد و  لوازم سرقتی را به یکی از مالخران در منطقه ملک آباد می فروخت.

وی با بیان این که مالخر اموال مسروقه نیز توسط کارآگاهان دستگیر شد، ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقدار زیادی لوازم منزل از قبیل لوازم صوتی و تصویری، دینام کولر، موتور برق و... کشف شد. متهمان با مشاهده مستندات چاره ای جز بیان حقیقت در پیش روی خود ندیده و به 40 فقره سرقت از ویلاهای خالی از سکنه در روستاهای شهرستان ساوجبلاغ اقرار کردند.

جانشین انتظامی البرز با بیان این که همه مال باختگان این پرونده شناسایی شده اند، خاطرنشان کرد: ارزش اموالی که توسط اعضای این باند به سرقت رفته، 5 میلیارد ریال برآورد شده است. شهروندان با تجهیز ویلاهای خالی از سکنه خود به دوربین های مدار بسته و دزدگیر از سرقت اموال خود پیشگیری کنند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات