جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس پلیس آگاهی البرز خبر داد:

دستگیری سارق مسلح اموالِ سایت دیوار در البرز

سارق مسلحی که با ورود به منزل فروشندگان اموال در سایت دیوار اقدام به سرقت می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج؛ سرهنگ محمد نادربیگی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز برگزار شد از دستگیری سارقان متعدد در پرونده های سرقت خبر داد و گفت: باند سارقان منزل متشکل از دو خانم و دو آقا که اقدام به سرقت در مناطق مختلف البرز کرده بودند، دستگیر شدند.

وی ادامه داد: متهمان این پرونده سابقه دار هستند و قبلا نیز به اتهام سرقت زندان بودند که پس از مدتی آزاد شدند. تاکنون 35 فقره سرقت در این پرونده شناسایی شده است. به جز سرقت منزل، ده دستگاه خودروی سرقتی کشف شده است. مالخر این باند نیز با یک کیلوگرم طلای مرسوقه دستگیر شده است. ارزش اموال مسروقه ده میلیارد تومان است و متهمان این پرونده بازداشت موقت هستند.

رئیس پلیس آگاهی البرز افزود: در پرونده ی سرقت دیگر، چهار نفر سارق با دو دستگاه موتور سیکلت که سرقت به عنف انجام می دادند شناسایی و دستگیر شدند. این افراد اقدام به زورگیری و خفت گیری می کردند که در این پرونده 19 مالباخته شناسایی و سی فقره اقرار صورت گرفته است.

این مسئول اظهار کرد: سارقان این پرونده با شگرد تصادف سوری، اقدام به زورگیری و سرقت وسایل داخل خودرو می کردند و موبایل های سرقت شده را به صورت اوراق درآورده تا امکان ردیابی شان وجود نداشته باشد.

نادربیگی درخصوص دستگیری سارق حرفه ای در البرز گفت: زمانی که رئیس اداره 18 تهران بودم، برادر متهم این پرونده یکی از سارقان حرفه ای در تهران بود که جلوی صرافی ها به روش زاغ زنی اقدام به سرقت می کردند. این متهم با همراهی خانمش در البرز اقدام به سرقت ارز در جلوی صرافی ها می کرد. از این متهمان در زمان دستگیری اموال بسیاری کشف شد. متهمان تاکنون به 200 فقره سرقت اقرار کرده است که ارزش اموال 600 میلیون تومان است.

وی با اشاره به دستگیری باند سرقت منزل که با کلید و بدون تخریبِ در اقدام به سرقت می کردند، گفت: باند سرقت منزل با بیست فقره سرقت در مناطق باغستان، شاهین ویلا و حصارک بالا با خودروی پراید، شناسایی و دستگیر شدند. این افراد با استفاده از کلید در خانه را باز می کردند. ارزش اموال 6 میلیارد تومان است که متهمان این پرونده سابقه دار هستند که به همراه مالخر دستگیر شده اند.

رئیس پلیس آگاهی البرز در ادامه گفت: با گزارش سرقت سیزده فقره کامیون در استان البرز بررسی هایی در این خصوص صورت گرفت. طبق این بررسی ها فردی که در گذشته راننده کامیون بوده و به دلیل اعتیاد اخراج شده است، سارق این پرونده شناسایی شد. این فرد به همراهی یک نفر دیگر اقدام به سرقت قطعات و حتی اتاق کامل کامیون می کرد. ارزش اموال مسروقه یک میلیارد و پانصد میلیون تومان است.

این مسئول درباره سرقت اموال سایت دیوار گفت: سارق این پرونده با تهدید سلاح، اقدام به سرقت ماشین و وسایل داخل خودروی افرادی می کرد که اموال خود را برای فروش در سایت دیوار گذاشته اند. این متهم که ساکن غرب کشور است، در شهریار شناسایی و دستگیر شد. اسلحه کمری که همراه وی بوده تا 39 عدد فشنگ جنگی کشف شده است.

سرهنگ نادربیگی در پایان به پرونده های دیگر سرقت خودرو و منزل در حیدرآباد، شهریار، فردیس و ساوجبلاغ اشاره کرد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات