چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون وزیر:

دستگاه‌های اجرایی برای شناسایی افراد بی‌سواد به میدان بیایند

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: دستگاه های اجرایی برای شناسایی افراد بی سواد در جامعه به میدان بیایند تا سریع‌تر برنامه خواندن و نوشتن به سرانجام برسد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ علیرضا عبدی شامگاه دوشنبه در سومین نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان البرز افزود: سرانجام بخشی برنامه خواندن و نوشتن از استان البرز شروع می‌شود.

وی بیان داشت: برای بستن پرونده افراد بی‌سواد در استان‌ها از جمله البرز نیاز به شناسایی افراد بی‌سواد و حمایت دستگاه های استانی به منظور زیر پوشش بردن افراد بی سواد در کلاس های خواندن و نوشتن سواد آموزی داریم.

عبدی خاطرنشان کرد: برای کاهش بزه کاری در جامعه و همچنین هدایت افراد به سوی انواع سوادهای دیگر بویژه سواد عاطفی و مجازی لازم است افراد بی سواد جامعه از دوره فراگیری سواد خواندن و نوشتن عبور کنند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی تاکید کرد: اجرای این برنامه همراهی فرمانداران، بخشداران و دهیاران را در استان ها از جمله البرز می طلبد.

عبدی یادآورشد: ما باید به سرعت خواندن و نوشتن را جمع آوری کنیم و به آموزش سایر سوادها که افراد یک جامعه به آن نیاز دارند بپردازیم.

وی ادامه داد: برای نقطه یابی بی سوادی در استان ها بویژه البرز که به صورت آزمایشی در آن برنامه خواندن و نوشتن صورت می گیرد باید همه پای کار باشند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی افزود: برای مشارکت افراد بی سواد در برنامه خواندن و نوشتن باید در بین آنها ایجاد انگیزه کنیم.

وی تاکید کرد: این برنامه به مدت سه سال در استان ها اجرا می شود تا افراد بی سواد خواندن و نوشتن را در یک دوره کوتاه مدت بگذرانند و البرز کمتر از ۲ درصد افراد بی سواد دارد.

انتهای پیام/ 
 
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات