شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
اخبار ویژه
سرپرست وزارت امور خارجه ایران گفت: از شورای امنیت می خواهیم براساس وظایفش ذیل منشور ملل متحد، اقدامات ضروری و اجرایی از جمله از طریق تصویب یک قطعنامه جامع و الزام آور تحت فصل هفتم منشور ملل متحد، اتخاذ کرده و رژیم اسرائیل را مجبور کند تا به طور کامل، بی‌قید و شرط و فوری نسل کشی و جنایت جنگی علیه غزه را متوقف کند.
شورای اتحادیه اروپا در اقدامی یک جانبه و ضد ایرانی امروز تحریم‌های خود را علیه ایران به بهانه واهی حمایت نظامی ایران از جنگ روسیه علیه اوکراین و گروه‌ها و نهاد‌های مسلح در خاورمیانه و منطقه دریای سرخ تا ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۵ تمدید کرد.
بازتاب نامه رئیس جمهور منتخب به سید مقاومت از نگاه رسانه‌های غربی و آمریکایی قابل توجه بوده است.
حضور هموطنان در ایران و دیگر کشورهای جهان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت.
حزب الله لبنان از حمله موشکی و پهپادی امروز خود به ۹ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.
حاضران در کنفرانس «پاسخ بشردوستانه اضطراری در غزه» در پایان با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت برقراری آتش‌بس در این باریکه و احترام رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌المللی تأکید کردند.
پس از ارائه قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای آتش بس در غزه، روسیه و چین ضمن مخالفت با آن نسبت به قبول متن این قطعنامه از سوی رژیم صهیونیستی پرسش‌هایی را مطرح کردند.
شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای ضدایرانی را به تصویب رساند که بر اساس آن از تهران خواسته شده است همکاری با این نهاد افزایش یابد.
هم‌زمان با گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال ارائه قطعنامه ضد ایرانی توسط سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در نشست شورای حکام، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن اعلام بی‌طرفی نسبت به آنچه تصمیم «سیاسی» اعضای شورا خواند از تمایل خود برای تداوم تعاملات سطح بالا با دولت آتی ایران سخن گفت.
مسئولان اتحادیه اروپا از پیشنهادی که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره آتش بس در نوار غزه مطرح کرد؛ استقبال کردند.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه تاکید کرد: حکم دادگاه لاهه به اسرائیل برای توقف عملیات نظامی در رفح "الزام آور" است و همه طرف‌ها باید از آن پیروی کنند.
رسانه‌های بین‌المللی حضور مردم ایران در بدرقه شهدای خدمت را به‌صورت ویژه پوشش دادند و برخی از رسانه‌های غربی نیز ناچار شدند به این حضور گسترده اعتراف کنند.
همزمان با گشایش دفتر یادبود دیپلماتیکی برای رئیس جمهور وزیر خارجه شهید ایران در محل نمایندگی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک، سفرا و نمایندگان ۵۰ کشور جهان تاکنون، این دفتر را امضا و به آنان ادای احترام کرده‌اند.