وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای معاونان و مسئولان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت کشور، گفت: آموزش و پرورش را باید با نگاهی بلندمدت، پایدار و عمیق اداره کرد، نه با تصمیمهای کوتاهمدت و مقطعی.
وزیر آموزش و پرورش از حذف هزار کلاس کانکسی، افتتاح ۲۴۰۰ مدرسه و توزیع ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات آموزشی در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت برنامهریزی درسی در آیندهنگری نظام آموزشی کشور، گفت: برنامههای درسی متناسب با نیازهای نسل آینده بازآفرینی شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: جمهوری اسلامی ایران در سالهای گذشته با اجرای برنامههای گسترده نهضت سوادآموزی، گامهای بلندی در کاهش نرخ بیسوادی کشور برداشته است.
وزیر آموزش و پرورش از افتتاح ۲۴۰۰ پروژه آموزشی همزمان با آغاز سال تحصیلی در سراسر کشور خبر داد و گفت: لازم است کمیته ویژهای برای افتتاح پروژههای مدارس تشکیل و الگوی مناسبی تدوین و به دولت ارسال شود.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ۶۰ هزار نیروی جدید در سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ به کار گرفته میشوند، گفت: ارزیابیهای عملی باید با سرعت و دقت انجام شود تا با کمترین موانع سال تحصیلی جدید آغاز شود.
وزیر آموزش و پرورش در دیدار با فیلیپو گرندی،کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، از اعلام آمادگی آموزش و پرورش برای ارائه خدمات آموزشی برخط و مجازی به دانش آموزان افغانستانی خبر داد.
وزیر آموزش و پرورش به دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشآموزان کشورمان در رویدادهای بینالمللی حتی در روزهای جنگ ۱۲ روزه اشاره کرد و گفت: تیم دانشآموزی کشورمان برای شرکت در المپیاد فیزیک، راهی کشور فرانسه شد.
وزیر آموزش و پرورش ضمن تشریح سیاستهای شش گانه کلان آموزش و پرورش، این مهم را گفتمان میان مدیران نظام تعلیم و تربیت دانست.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اقدامات کمیسیون آموزش قرآن، اقدامات تحولی و راهبردی است و کارگروه آموزش عمومی قرآن در دستگاهها و نهادهای مختلف کشور تشکیل شود.
وزیر آموزش و پرورش خبرداد
وزیر آموزش و پرورش از شهادت ۳۰ دانش آموز و ۷ معلم در جنگ ۱۲ روزه خبر داد و گفت: با راه اندازی ستاد هماهنگی و مدیریت شرایط جنگی در آموزش و پرورش، ۱۴ کمیته ایجاد و سناریوهای احتمالی برای شرایط ویژه تدوین شده است.
وزیرآموزش و پرورش بر بازطراحی معماری برنامههای پرورشی و فرهنگی مبتنی بر مدرسه تأکید کرد و گفت: جای پای برنامههای پرورشی باید در برنامههای درسی مدارس دیده شود.
وزیرآموزش و پرورش تاکید کرد: دستورالعمل ثبت اطلاعات پروژههای مردمی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی به تمامی استانها ابلاغ شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: با پیشبینی ردیفی در بودجه سال آینده، حمایت از دوره پیش دبستانی احیاء شود.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر چهره نگاری شایسته از معلمان، گفت: رهنمودها و مطالبات رهبر معظم انقلاب، نقشه راه وزارت آموزش و پرورش در برنامهریزی و سیاستگذاری برای پیشبرد اهداف خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: نهضت مدرسهسازی که با هدف اجرایی شدن سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت شکل گرفته، نیازمند گفتمانسازی در جامعه از طریق رسانهها به ویژه رسانه ملی است.
وزیر آموزش و پرورش با گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت روز معلم سالروز شهادت علامه مطهری، گفت: روز معلم، تنها یک رویداد تقویمی نیست و تجلی بزرگداشت اندیشه و تکریم خرد است؛ فرصتی تا در برابر عظمت و شکوه رسالت سترگتان، به احترام برخیزیم و سر تعظیم فرود آوریم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام مسائل فضا و تجهیزات به تفکیک استان و منطقه استخراج و در چندین بخش دسته بندی شده که شامل مدارس کانکسی، سنگی، مدارس با تراکم بالای ۳۵ نفر و پروژههای نیمه تمام مناطقی که سرانه آموزشی زیر سه متر دارند و مناطقی که فضاهای آموزشی آنها زیر میانگین فضاهای آموزشی کشور است، میشود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه عدالت آموزشی از موضوعات مهمی است که در دستورکار دولت قرار دارد، گفت: استقرار «الگوی مدرسه تراز» با برنامهریزی راهبردی و پشتیبانی مدیران مدارس سرعت میگیرد.
وزیر آموزش و پرورش در اولین جلسه شورای معاونان
وزیر آموزش و پرورش از مرتفع شدن مشکلات خدمت سربازی متأهلین دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: در این زمینه تمهیداتی در دست اقدام و برنامهریزی است.