چهارشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۴
تیتر
سرویس
از تاریخ
تا تاریخ
کلید واژه

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با فیلیپو گرندی،کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، از اعلام آمادگی آموزش و پرورش برای ارائه خدمات آموزشی برخط و مجازی به دانش آموزان افغانستانی خبر داد.
وزیر آموزش و پرورش به دستاوردهای علمی و پژوهشی دانش‌آموزان کشورمان در رویدادهای بین‌المللی حتی در روزهای جنگ ۱۲ روزه اشاره کرد و گفت: تیم دانش‌آموزی کشورمان برای شرکت در المپیاد فیزیک، راهی کشور فرانسه شد.
وزیر آموزش و پرورش ضمن تشریح سیاست‌های شش گانه کلان آموزش و پرورش، این مهم را گفتمان میان مدیران نظام تعلیم و تربیت دانست.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اقدامات کمیسیون آموزش قرآن، اقدامات تحولی و راهبردی است و کارگروه آموزش عمومی قرآن در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشور تشکیل شود.
وزیر آموزش و پرورش خبرداد
وزیر آموزش و پرورش از شهادت ۳۰ دانش آموز و ۷ معلم در جنگ ۱۲ روزه خبر داد و گفت: با راه اندازی ستاد هماهنگی و مدیریت شرایط جنگی در آموزش و پرورش، ۱۴ کمیته ایجاد و سناریوهای احتمالی برای شرایط ویژه تدوین شده است.
وزیرآموزش و پرورش بر بازطراحی معماری برنامه‌های پرورشی و فرهنگی مبتنی بر مدرسه تأکید کرد و گفت: جای پای برنامه‌های پرورشی باید در برنامه‌های درسی مدارس دیده شود.
وزیرآموزش و پرورش تاکید کرد: دستورالعمل ثبت اطلاعات پروژه‌های مردمی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی به تمامی استان‌ها ابلاغ شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: با پیش‌بینی ردیفی در بودجه سال آینده، حمایت از دوره پیش دبستانی احیاء شود.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر چهره نگاری شایسته از معلمان، گفت: رهنمودها و مطالبات رهبر معظم انقلاب، نقشه راه وزارت آموزش و پرورش در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای پیشبرد اهداف خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: نهضت مدرسه‌سازی که با هدف اجرایی شدن سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت شکل گرفته، نیازمند گفتمان‌سازی در جامعه از طریق رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی است.
وزیر آموزش و پرورش با گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت روز معلم سالروز شهادت علامه مطهری، گفت: روز معلم، تنها یک رویداد تقویمی نیست و تجلی بزرگداشت اندیشه و تکریم خرد است؛ فرصتی تا در برابر عظمت و شکوه رسالت سترگ‌تان، به احترام برخیزیم و سر تعظیم فرود آوریم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام مسائل فضا و تجهیزات به تفکیک استان و منطقه استخراج و در چندین بخش دسته بندی شده که شامل مدارس کانکسی، سنگی، مدارس با تراکم بالای ۳۵ نفر و پروژه‌های نیمه تمام مناطقی که سرانه آموزشی زیر سه متر دارند و مناطقی که فضاهای آموزشی آنها زیر میانگین فضاهای آموزشی کشور است، می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه عدالت آموزشی از موضوعات مهمی است که در دستورکار دولت قرار دارد، گفت: استقرار «الگوی مدرسه تراز» با برنامه‌ریزی راهبردی و پشتیبانی مدیران مدارس سرعت می‌گیرد.
وزیر آموزش و پرورش در اولین جلسه شورای معاونان
وزیر آموزش و پرورش از مرتفع شدن مشکلات خدمت سربازی متأهلین دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: در این زمینه تمهیداتی در دست اقدام و برنامه‌ریزی است.
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد
وزیر آموزش و پرورش بر استمرار آموزش در مدارس و کلاس‌های درس تا آخرین روزهای سال تاکید کرد.
به گفته وزیر آموزش و پرورش، آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس با کمترین مشکل، پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان، پرداخت حق‌الزحمه دروس حق‌التدریس، جذب ۲۶ هزار نیروی بلاتکلیف قرارداد کار معین، گزینش مجدد داوطلبان رد شده در مرحله گزینش، رسیدگی به آزمون‌های کیفیت‌بخشی و آزمون‌های دبیری، و همچنین تعیین تأثیر قطعی معدل، از مهم‌ترین دستاوردهای آموزش و پرورش در دوره جدید به شمار می‌آید.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حقوق دریافتی معلمان در مقایسه با پرداختی ۸۵ دستگاه دیگر، پایین‌ترین رقم است، گفت: این مسئله به یک آسیب جدی برای نظام تعلیم و تربیت تبدشل شده و بر پیکره این نظام مهم خدشه وارد کرده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی افتاد این بود که تاثیر قطعی معدل در پایه دهم حذف شود.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه خرده مسائل آموزش وپرورش خیلی زیاد است عنوان کرد: کارگروه های هوش مصنوعی، آسیب‌های اجتماعی، دانشگاه فرهنگیان، اتاق تعیین وضعیت مهر ۱۴۰۴ و... تشکیل شده است و همچنین آزمون‌های کیفیت بخشی، توانمندسازی معلمان، مسائل معیشتی و رفاهی فرهنگیان، پاداش پایان خدمت فرهنگیان و... که به طور جد پیگیر حل این مسائل هستیم.
وزرای آموزش‌و‌پرورش و کشور به‌مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، پیام مشترکی صادر کردند
وزرای آموزش‌و‌پرورش و کشور به‌مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، پیام مشترکی صادر کردند.