وزیر آموزش و پرورش در بیستونهمین جلسه شورای معاونان بر لزوم پیگیری حق و حقوق خدمتگزاران تأکید کرد و گفت باید حقوق حکمی این دسته از نیروهای خدوم آموزش و پرورش در بودجه سال آینده افزایش یابد.
علیرضاکاظمی از سامانه سپام (سامانه پیگیری امور مجلس) وزارت آموزش و پرورش رونمایی کرد.
وزارت آموزش و پرورش از آغاز فرآیند رتبهبندی و تعیین رتبه برای معلمان جدید استخدام، افراد جامانده از رتبهبندی و معلمانی که تا کنون موفق به کسب رتبه آموزشیار معلم نشدهاند، خبر داد.
وزیر آموزش و پرورش از بازنگری در احراز صلاحیت ۶ هزار نیروی در حال جذب این وزارتخانه خبر داد و گفت: انتظار میرود تلاش و ممارست همکاران بر رشد و پیشرفت روزانه در رفع مشکلات باشد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: شوراهای دانشآموزی مدارس یکی از ارکان اصلی و اثرگذار برای نقشآفرینی در امور اجرایی و مشورتی مدیران مدارس و تمرینی برای کشف و شناسایی استعدادهای دانشآموزان برای ورود به عرصههای مهم تصمیمگیری و افزایش مسئولیتپذیری اجتماعی است.
مشاور فرهنگی و اردویی وزیر آموزش و پرورش جزئیات پرسش مهر ریاستجمهوری در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را تشریح کرد و از ابلاغ شیوهنامه اجرایی بیستوپنجمین فراخوان ملی پرسش مهر خبر داد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با اشاره به لزوم از بین بردن ذهنیت رقابتی و ایجاد فضایی مشارکتی، تعاملی و رفاقتی بین دانشآموزان، گفت: استفاده از مدلهای آموزشی که تعامل حداکثری بین دانشآموزان ایجاد میکند و سبب ایجاد فضای کار گروهی و مشارکتی میشود، امری ضروری است.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه با نگاه ویژه دولت باید گامهای اساسی برداریم، گفت: نسخه ترمیمی سند تحول بنیادین نظام آموزشی با اصلاحات شورای راهبری این سند تصویب شد.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر تدوین نقشه راه سوادآموزی برای ۴۰ سال آینده، گفت: نهضت سواد آموزی نیازمند رویکردها و مأموریتهای جدید است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تدوین آییننامه جدید رتبهبندی معلمان بیان کرد: انتظار میرود پایش آییننامه رتبهبندی قبلی و تدوین آییننامه جدید با سرعت و دقت پیگیری شود.
وزیر آموزش و پرورش در دیدار مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی کشورهای جهان اسلام (آیسسکو) سه پیشنهاد برای معرفی برترین معلم و ایجاد اتحادیه دانشآموزان جهان اسلام ارائه کرد.
وزیر آموزش و پرورش از تشکیل کارگروهی با عنوان رصد، نظارت و استمرار ساماندهی نیروی انسانی برای مهر ۱۴۰۴ خبر داد و ضمن تاکید بر اینکه هیچ کلاسی نباید بدون معلم باقی بماند، گفت: بصورت تصادفی با مدیران مدارس و مناطق گفتوگو می کنیم و پیگیر وضعیت نیروی انسانی هستم.
وزیر آموزش و پرورش بر توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از همه ظرفیتهای آموزش و پرورش و آشنایی دانش آموزان با دفاع مقدس برای تقویت هویت ملی تاکید کرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از سخت ترین پروژهها، بازگشایی مدارس در مهرماه است از این رو از هم اکنون برای سال آینده به فکر چاپ کتاب، تامین نیروی انسانی و مهر آینده هستیم تا با کمترین دغدغه برگزار شود.
وزیر آموزش و پرورش از ضرورت ورود هوش مصنوعی به برنامه درسی دانشآموزان خبر داد و گفت: آموزش و پرورش باید به مسئله اصلی همه دستگاهها تبدیل شود تا نگاه سادهانگارانه از این وزارتخانه برداشته شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید از هرگونه تغییر مدیران مدارس پرهیز شود و اگر قرار بر تغییر باشد باید بر اساس ضوابط و هماهنگی انجام شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه درسی مدارس باید بازمهندسی شود زیرا خلأهای زیادی دارند و خشک، منفعل و استعدادکش هستند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال برای اولینبار بعد از ۱۲ سال ۱۵ هزار مربی و مشاور مدرسه جذب شده اند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: سامانه نماد باید روز اول مهر آماده بهرهبرداری شود و زنگ نماز نیز در تمام مناطق کشور با حضور ائمه جمعه در نماز ظهر روز بازگشایی زده شود و طراحی این زنگ برعهده معاونت پرورشی و فرهنگی باشد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی تاکید کرد: تا کنون حدود ۹۰ درصد از کتب درسی در کشور توزیع شدهاند.