وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تحول پایدار از مدرسه آغاز میشود، گفت: تا زمانی که نگاه تحولی در مدرسه شکل نگیرد، نباید انتظار معجزه داشته باشیم.
تفاهمنامه همکاری وزارت آموزشوپرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه آموزش دیجیتال، منعقد شد.
پس از تایید در شورای عالی آموزش و پرورش؛
اساسنامه جدید و بازنگری شده مدارس بینالمللی جمهوری اسلامی ایران (مصوب شورای عالی آموزش و پرورش) پس از تصویب شورای عالی و تایید رئیس جمهور برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به تدوین دستورالعملها باید تمامی جوانب در نظر گرفته شود، گفت: مدارس غیردولتی باید تا سه سال آینده به سطح مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارتقا یابند.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر شرایط حساس کشور و ضرورت انسجام و همافزایی در شبکه بسیج فرهنگیان، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند طراحی شبکه ارتباطی منسجم، تولید محتوای امیدآفرین و مقابله با جنگ شناختی دشمن هستیم.
پویش ملی «تسبیح» در همه مراکز فرهنگیهنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار میشود.
رئیسجمهور در جلسه ارزیابی پیشرفت طرح ملی توسعه عدالت آموزشی
رئیسجمهور با اشاره به رویکرد دولت برای ایجاد فضای رقابتی سالم در حوزه آموزش گفت: برای ارتقای کیفیت آموزش، از تمام صاحبنظران و فعالان این عرصه دعوت کردهایم تا روشهای نوآورانه و ابتکاری خود را ارائه دهند. بهترین طرحها بهصورت آزمایشی در مدارس اجرا خواهد شد و میزان موفقیت آنها با شاخصهای رشد تحصیلی دانشآموزان سنجیده میشود. نباید در برابر ایجاد فضای رقابت سازنده مقاومت کرد.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان این که پایگاههای سوادآموزی در مدارس ابتدایی فعال میشوند، تأکید کرد: هدف این طرح گسترش مهارتهای فردی و اجتماعی و آموزش «سواد زندگی» در کنار آموزش رسمی است.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از مشارکت این سازمان در تأمین اعتبار ساخت حدود ۵۰۰ مدرسه با همکاری وزارت آموزش و پرورش خبر داد.
دستورالعمل اجرایی انتخابات شورای دانش آموزی در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با توجه به نقش شوراهای دانشآموزی، با امضای وزیر آموزش و پرورش برای اجرا ابلاغ شد.
با امضای وزیر آموزش و پرورش انجام شد؛
شیوه نامه اجرایی بسته تربیت و یادگیری «از ایرانمان دفاع می کنیم» به عنوان بسته مکمل فعالیتهای کلاسی برای دانشآموزان دورههای دوم ابتدایی و متوسطه اول و دوم و بسته محصولات و راهنمای فعالیت مدرسهای «ایرانمون» با امضای وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد.
رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فرایند جذب معلمان امسال با شفافیت و سلامت کامل انجام شده است گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نیروی جدید الاستخدام طبق قانون رتبهبندی شدهاند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن تبیین ابعاد الگوی «مدرسه تراز سند تحول بنیادین» گفت: اجرای سند تحول بنیادین تنها با تغییر نگرش، دانش و مهارت مدیران و معلمان و با تکیه بر ظرفیتهای واقعی مدارس و معلمان کشور ممکن است و صرفاً از طریق بخشنامه و دستورالعملهای اداری نیست.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش هوش مصنوعی برای دانش آموزان و کاربرد آن برای معلمان از جمله برنامههایی است که برای اجرای آنها در حال برنامهریزی هستیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از ارائه تکالیف طولانی و خستهکننده برای دانشآموزان مقطع ابتدایی باید پرهیز کرد، گفت: تکالیف دانشآموزان در مقطع ابتدایی باید مهارتمحور باشد کوتاه، هدفمند و در راستای تقویت مهارتهای درسی طراحی شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: با مدارس و مراکز غیردولتی که در مسائل اخلاقی و تربیتی دچار تخلف شوند، به شدت و بدون کوچکترین مماشاتی برخورد میشود.
گروه فرهنگ و هنر دفتر برنامهریزی و تألیف کتابهای درسی ابتدایی و متوسطه سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با هدف تقویت بنیان مهارتهای نوشتاری و ارتقای کیفیت آموزش ابتدایی، مجموعه کتابهای «آموزش خط تحریری» را برای دانش آموزان دوره دوم ابتدایی طراحی و تألیف کرده است.
وزیر آموزش و پرورش از حذف هزار کلاس کانکسی، افتتاح ۲۴۰۰ مدرسه و توزیع ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات آموزشی در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت برنامهریزی درسی در آیندهنگری نظام آموزشی کشور، گفت: برنامههای درسی متناسب با نیازهای نسل آینده بازآفرینی شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزشوپرورش با اشاره به اجرای طرح ملی «ایران دیجیتال» گفت: این طرح با هدف ارتقای مهارتهای هوش مصنوعی و تقویت سواد دیجیتال اجرا شده است و بیش از ۷۳۰ هزار دانشآموز از سراسر کشور در آن مشارکت دارند.