
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، عدالت آموزشی را مفهومی فراتر از فقر اقتصادی دانست و درباره مهمترین چالشهای این حوزه گفت: نابرابری در کیفیت یادگیری، تراکم بالای کلاسها و بازماندگی از تحصیل تنها با همافزایی بین دستگاهها، اصلاح سیاستهای آموزشی و ارتقای سطح استاندارد (کیفی و کمی) مدارس دولتی برطرف میشود.

رئیسجمهور پزشکیان با تاکید بر اینکه در استفاده از تجهیزات و ارتقای کیفیت آموزشی، اولویت نخست ما بهرهمندی دانشآموزان نیازمند است، گفت: برای پیشگیری از عقبماندگی نسبت به پیشرفتهای جهانی، لازم است در بخش آموزش از جدیدترین شیوهها و تجهیزات بهره ببریم. دانشآموزان امروز، آیندهسازان کشورند و باید محیط آموزشی آنان را در راستای رشد خلاقیت و نوآوری، به بهترین شکل تجهیز کنیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: دکتر پزشکیان باور عمیق بر این موضوع دارد که زیربنای توسعه همهجانبه کشور از مسیر تعلیم و تربیت میگذرد، راهاندازی و پیگیری جدی «نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم» توسط رئیس جمهور، نشانهای روشن از اهتمام دولت به رفع نابرابریها و تحقق عدالت آموزشی در سراسر کشور و همچنین نقش محوری مردم در اداره امور و حل مسائل است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ۶۰ هزار نیروی جدید در سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ به کار گرفته میشوند، گفت: ارزیابیهای عملی باید با سرعت و دقت انجام شود تا با کمترین موانع سال تحصیلی جدید آغاز شود.

رئیس شورای اطلاعرسانی دولت عدالت آموزشی را از الزامات توسعه پایدار کشور دانست و گفت ارتقا مهارت معلمان، بازسازی فضاهای آموزشی فرسوده و بازبینی نظام مدیریتی آموزش از محورهای اصلی این طرح است.

وزیرآموزش و پرورش تاکید کرد: دستورالعمل ثبت اطلاعات پروژههای مردمی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی به تمامی استانها ابلاغ شود.

استاندار البرز از جانمایی احداث ۴۰۰ مدرسه در این استان در راستای اجرای طرح نهضت عدالت آموزشی خبر داد و گفت: امسال حدود ۷۰ پروژه مدرسه در استان تکمیل خواهد شد که نشان از عزم جدی برای توسعه زیرساختهای آموزشی دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه عدالت آموزشی از موضوعات مهمی است که در دستورکار دولت قرار دارد، گفت: استقرار «الگوی مدرسه تراز» با برنامهریزی راهبردی و پشتیبانی مدیران مدارس سرعت میگیرد.

دکتر پزشکیان در جلسه با اعضای کارگروه توسعه عدالت آموزشی
رئیس جمهور لزوم توجه به آموزش رفتار صرفهجویانه در مصرف انرژی به دانشآموزان را یکی از مصادیق کیفیتبخشی به آموزش دانست و گفت: باید بتوانیم در نسل جدید صیانت از منابع و ذخایر کشور و صرفهجویی در مصرف انرژی را به عنوان یک هنجار و باور ذهنی جا بیندازیم و ضرورت دارد این مهم قطعا به عنوان یکی از سرفصلهای تحول در محتوای آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

رئیسجمهور پزشکیان در نشست پیگیری اجرای طرحهای عدالت آموزشی
رئیس جمهور با بیان اینکه محور طرح اجرای عدالت در نظام آموزشی، مدارس دولتی و هدف، ارتقای توانمندیهای دانشآموزان است، گفت: این طرح بر پایه ایجاد فضاهای نوین آموزشی که مناسب اجرای شیوههای تعاملی آموزش هستند و با استفاده از همه تجهیزات و امکانات نوین آموزشی اجرا خواهد شد.

عدالت آموزشی یک مفهوم ذهنی است و بر اساس دیدگاه و ارزشهای هر فردی میتوان آن را به گونههای متفاوتی تفسیر کرد، در واقع دوران تحصیل از ابتدایی تا فارغالتحصیلی دانشگاه مهمترین برهه در زندگی هر فردی محسوب میشود که پایه و اساس بسیاری در مراحل مختلف زندگی از جمله فکری، اخلاقی، اعتقادی و اجتماعی را شکل میدهد.

مسئول مدارس هیئت امنایی وزارت آموزش و پرورش گفت: پایش کشوری پروژه مهر امسال با شعار استمرار آموزش، ارتقای کیفیت و تضمین سلامت به مدت سه روز با اعزام تیم های ارزیاب وزارتی در مدارس استان البرز آغاز شد.

رئیسی در همایش «فرهنگیان»:
نامزد انتخابات ریاستجمهوری گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان، گاوصندوق نیست بلکه باید به صورت شیشهای در محل تماشای فرهنگیان قرار گیرد و آنها بدانند در این صندوق چه میگذرد.

رهبر معظم انقلاب:
رهبر معظم انقلاب فرمودند: امارات متحده عربی هم به دنیای اسلام و هم به ملتهای عرب و کشورهای منطقه خیانت کرد.

تا شهریورماه؛
وزیر آموزش و پرورش میگوید تا ابتدای شهریور سال جاری تمامی مدارس کشور از اتصال اینترنتی بهرهمند خواهند شد.