بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در جریان جنگ تحمیلی ۱۲روزه رژیم صهیونیستی علیه کشورمان، سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت با فعالیت شبانهروزی و بدون وقفه به ۴۱۶۷۹ تماس از سراسر کشور پاسخ داد و درخواستهای مردمی هم بهطور جدی پیگیری شد.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخشنامهای جدید به معاونان درمان دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، بر ضرورت نصب پوستر اطلاعرسانی سامانه ۱۹۰ (مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات حوزه سلامت) در تمام مراکز تشخیصی و درمانی تأکید کرد.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت از برقراری روزانه ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تماس با سامانه ملی۱۹۰ خبر داد و گفت: معمولا در روزهای تعطیل و اواخر هفته، تعداد تماسهای مردم با این سامانه کمتر است.