رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فرایند جذب معلمان امسال با شفافیت و سلامت کامل انجام شده است گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نیروی جدید الاستخدام طبق قانون رتبهبندی شدهاند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن تبیین ابعاد الگوی «مدرسه تراز سند تحول بنیادین» گفت: اجرای سند تحول بنیادین تنها با تغییر نگرش، دانش و مهارت مدیران و معلمان و با تکیه بر ظرفیتهای واقعی مدارس و معلمان کشور ممکن است و صرفاً از طریق بخشنامه و دستورالعملهای اداری نیست.
وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای معاونان و مسئولان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت کشور، گفت: آموزش و پرورش را باید با نگاهی بلندمدت، پایدار و عمیق اداره کرد، نه با تصمیمهای کوتاهمدت و مقطعی.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش هوش مصنوعی برای دانش آموزان و کاربرد آن برای معلمان از جمله برنامههایی است که برای اجرای آنها در حال برنامهریزی هستیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از ارائه تکالیف طولانی و خستهکننده برای دانشآموزان مقطع ابتدایی باید پرهیز کرد، گفت: تکالیف دانشآموزان در مقطع ابتدایی باید مهارتمحور باشد کوتاه، هدفمند و در راستای تقویت مهارتهای درسی طراحی شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: با مدارس و مراکز غیردولتی که در مسائل اخلاقی و تربیتی دچار تخلف شوند، به شدت و بدون کوچکترین مماشاتی برخورد میشود.
گروه فرهنگ و هنر دفتر برنامهریزی و تألیف کتابهای درسی ابتدایی و متوسطه سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با هدف تقویت بنیان مهارتهای نوشتاری و ارتقای کیفیت آموزش ابتدایی، مجموعه کتابهای «آموزش خط تحریری» را برای دانش آموزان دوره دوم ابتدایی طراحی و تألیف کرده است.
وزیر آموزش و پرورش از حذف هزار کلاس کانکسی، افتتاح ۲۴۰۰ مدرسه و توزیع ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات آموزشی در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت برنامهریزی درسی در آیندهنگری نظام آموزشی کشور، گفت: برنامههای درسی متناسب با نیازهای نسل آینده بازآفرینی شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزشوپرورش با اشاره به اجرای طرح ملی «ایران دیجیتال» گفت: این طرح با هدف ارتقای مهارتهای هوش مصنوعی و تقویت سواد دیجیتال اجرا شده است و بیش از ۷۳۰ هزار دانشآموز از سراسر کشور در آن مشارکت دارند.
روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: امکان ثبت درخواست نقل و انتقال دانشآموزان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) در سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ فعال شده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: جمهوری اسلامی ایران در سالهای گذشته با اجرای برنامههای گسترده نهضت سوادآموزی، گامهای بلندی در کاهش نرخ بیسوادی کشور برداشته است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به تنوع شرایط مدارس در سراسر کشور گفت: بیش از ۵۰۰ مدرسه یکنفره تا مدارسی با بیش از هزار دانشآموز در کشور داریم، لذا باید یک نسخه آموزشی متناسب با شرایط هر مدرسه نوشته شود تا هیچ مدرسهای احساس نکند نادیده گرفته شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با اشاره به اینکه شفافیت و سلامت ۲ ویژگی اصلی فرایند بررسی بستههای تربیت و یادگیری است گفت: هیچ کودک و نوآموز ایرانی نباید به دلیل فقر و یا زندگی در مناطق ۲ زبانه و محروم از دوره پیشدبستانی باز بماند.
مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با صدور اطلاعیهای اعلام کرد که کارنامه «نمره کل سابقه تحصیلی» برای مشاهده و دریافت صادر شده است.
وزیر آموزش و پرورش از افتتاح ۲۴۰۰ پروژه آموزشی همزمان با آغاز سال تحصیلی در سراسر کشور خبر داد و گفت: لازم است کمیته ویژهای برای افتتاح پروژههای مدارس تشکیل و الگوی مناسبی تدوین و به دولت ارسال شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، عدالت آموزشی را مفهومی فراتر از فقر اقتصادی دانست و درباره مهمترین چالشهای این حوزه گفت: نابرابری در کیفیت یادگیری، تراکم بالای کلاسها و بازماندگی از تحصیل تنها با همافزایی بین دستگاهها، اصلاح سیاستهای آموزشی و ارتقای سطح استاندارد (کیفی و کمی) مدارس دولتی برطرف میشود.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی از فرصت ثبت و اصلاح سفارش کتابهای درسی برای دانشآموزان تا سیام شهریور خبر داد.
شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد: ایجاد مدرسه مجازی به منظور نهادینه کردن عدالت آموزشی و تربیتی با بهرهمندی هوشمندانه از فناوریهای نوین مبتنی بر نظام معیار اسلامی با تأکید بر اصل اولویت آموزشهای حضوری در مدارس، اساسنامه مدرسه مجازی به تصویب رسید.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: دکتر پزشکیان باور عمیق بر این موضوع دارد که زیربنای توسعه همهجانبه کشور از مسیر تعلیم و تربیت میگذرد، راهاندازی و پیگیری جدی «نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم» توسط رئیس جمهور، نشانهای روشن از اهتمام دولت به رفع نابرابریها و تحقق عدالت آموزشی در سراسر کشور و همچنین نقش محوری مردم در اداره امور و حل مسائل است.