وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تحول پایدار از مدرسه آغاز میشود، گفت: تا زمانی که نگاه تحولی در مدرسه شکل نگیرد، نباید انتظار معجزه داشته باشیم.
تفاهمنامه همکاری وزارت آموزشوپرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه آموزش دیجیتال، منعقد شد.
پس از تایید در شورای عالی آموزش و پرورش؛
اساسنامه جدید و بازنگری شده مدارس بینالمللی جمهوری اسلامی ایران (مصوب شورای عالی آموزش و پرورش) پس از تصویب شورای عالی و تایید رئیس جمهور برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به تدوین دستورالعملها باید تمامی جوانب در نظر گرفته شود، گفت: مدارس غیردولتی باید تا سه سال آینده به سطح مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارتقا یابند.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر شرایط حساس کشور و ضرورت انسجام و همافزایی در شبکه بسیج فرهنگیان، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند طراحی شبکه ارتباطی منسجم، تولید محتوای امیدآفرین و مقابله با جنگ شناختی دشمن هستیم.
پویش ملی «تسبیح» در همه مراکز فرهنگیهنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار میشود.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان این که پایگاههای سوادآموزی در مدارس ابتدایی فعال میشوند، تأکید کرد: هدف این طرح گسترش مهارتهای فردی و اجتماعی و آموزش «سواد زندگی» در کنار آموزش رسمی است.
دستورالعمل اجرایی انتخابات شورای دانش آموزی در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با توجه به نقش شوراهای دانشآموزی، با امضای وزیر آموزش و پرورش برای اجرا ابلاغ شد.
با امضای وزیر آموزش و پرورش انجام شد؛
شیوه نامه اجرایی بسته تربیت و یادگیری «از ایرانمان دفاع می کنیم» به عنوان بسته مکمل فعالیتهای کلاسی برای دانشآموزان دورههای دوم ابتدایی و متوسطه اول و دوم و بسته محصولات و راهنمای فعالیت مدرسهای «ایرانمون» با امضای وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد.
رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فرایند جذب معلمان امسال با شفافیت و سلامت کامل انجام شده است گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نیروی جدید الاستخدام طبق قانون رتبهبندی شدهاند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن تبیین ابعاد الگوی «مدرسه تراز سند تحول بنیادین» گفت: اجرای سند تحول بنیادین تنها با تغییر نگرش، دانش و مهارت مدیران و معلمان و با تکیه بر ظرفیتهای واقعی مدارس و معلمان کشور ممکن است و صرفاً از طریق بخشنامه و دستورالعملهای اداری نیست.
وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای معاونان و مسئولان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت کشور، گفت: آموزش و پرورش را باید با نگاهی بلندمدت، پایدار و عمیق اداره کرد، نه با تصمیمهای کوتاهمدت و مقطعی.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش هوش مصنوعی برای دانش آموزان و کاربرد آن برای معلمان از جمله برنامههایی است که برای اجرای آنها در حال برنامهریزی هستیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از ارائه تکالیف طولانی و خستهکننده برای دانشآموزان مقطع ابتدایی باید پرهیز کرد، گفت: تکالیف دانشآموزان در مقطع ابتدایی باید مهارتمحور باشد کوتاه، هدفمند و در راستای تقویت مهارتهای درسی طراحی شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: با مدارس و مراکز غیردولتی که در مسائل اخلاقی و تربیتی دچار تخلف شوند، به شدت و بدون کوچکترین مماشاتی برخورد میشود.
گروه فرهنگ و هنر دفتر برنامهریزی و تألیف کتابهای درسی ابتدایی و متوسطه سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با هدف تقویت بنیان مهارتهای نوشتاری و ارتقای کیفیت آموزش ابتدایی، مجموعه کتابهای «آموزش خط تحریری» را برای دانش آموزان دوره دوم ابتدایی طراحی و تألیف کرده است.
وزیر آموزش و پرورش از حذف هزار کلاس کانکسی، افتتاح ۲۴۰۰ مدرسه و توزیع ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات آموزشی در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت برنامهریزی درسی در آیندهنگری نظام آموزشی کشور، گفت: برنامههای درسی متناسب با نیازهای نسل آینده بازآفرینی شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزشوپرورش با اشاره به اجرای طرح ملی «ایران دیجیتال» گفت: این طرح با هدف ارتقای مهارتهای هوش مصنوعی و تقویت سواد دیجیتال اجرا شده است و بیش از ۷۳۰ هزار دانشآموز از سراسر کشور در آن مشارکت دارند.
روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: امکان ثبت درخواست نقل و انتقال دانشآموزان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) در سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ فعال شده است.