چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
تیتر
سرویس
از تاریخ
تا تاریخ
کلید واژه

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی افتاد این بود که تاثیر قطعی معدل در پایه دهم حذف شود.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه خرده مسائل آموزش وپرورش خیلی زیاد است عنوان کرد: کارگروه های هوش مصنوعی، آسیب‌های اجتماعی، دانشگاه فرهنگیان، اتاق تعیین وضعیت مهر ۱۴۰۴ و... تشکیل شده است و همچنین آزمون‌های کیفیت بخشی، توانمندسازی معلمان، مسائل معیشتی و رفاهی فرهنگیان، پاداش پایان خدمت فرهنگیان و... که به طور جد پیگیر حل این مسائل هستیم.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: تحصیل دانش آموزان چهار دهک اول خانوارها در مدارس سمپاد رایگان شد.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه نیاز به کارهای اثر بخش جدید و همسو با ذائقه‌های دانش آموزان داریم، گفت: بخشی از آسیب‌های اجتماعی به خاطر غفلت در نظام تعلیم و تربیت است.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه راهبردهای ارائه شده در ایجاد تعاونی مسکن، باید امکان حضور همه اقشار فرهنگی را فراهم کند، گفت: برخی همکاران در آموزش و پرورش از اقشار کم درآمد دولت محسوب می‌شوند و تسهیلات اعطائی باید به گونه‌ای باشد که پرداخت اقساط آن برای تمام اقشار فرهنگی امکانپذیر شود.
مدیرکل هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: نتایج همه پرونده‌های مربوط به تجدیدنظر آزمون‌های استخدامی با تلاش گزینشگران و هسته‌های گزینش این وزارتخانه در سراسر کشور بررسی و اعلام شد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نتایج آزمون تیمز و پرلز که از قدیمی‌ترین آزمونهای دنیاست، گفت: با توجه به اهمیت این آزمون‌ها ضرورت دارد برای بهبود وضعیت ایران، برنامه جامع و عملیاتی طراحی شود.
وزارت آموزش و پرورش در بخشنامه و دستورالعملی سازوکار برگزاری امتحانات دی‌ماه دانش‌آموزان را اعلام کرد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مشکلات و خطاهای سال‌های گذشته در موضوع هدایت تحصیلی باید مرتفع شده و برای انتخاب رشته مطلوب برنامه‌ریزی کرد.
وزیر آموزش و پرورش خبر داد
وزیر آموزش و پرورش از امضای تفاهم‌نامه نصب نیروگاه خورشیدی برای ۲ هزار مدرسه و تولید ۲۰ کیلووات برق خبر داد و گفت نیمی از این تولید به مدرسه و نیمی دیگر به شبکه برق تزریق خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش در آیین تجلیل از مدال آوران المپیادهای علمی جهانی
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه حمایت ویژه از حوزه نخبگانی در دستور کار آموزش و پرورش است، گفت: فرآیند شناسایی استعدادها و نخبگان از دوران ابتدایی بازمهندسی خواهد شد.
با توجه به برودت هوا، وارونگی و آلودگی هوا در فصل سرما، با تشکیل کمیته اضطرار از سوی استاندار هر استان، درخصوص تعطیلی ادارات و مراکز دولتی و مدارس تصمیم‌گیری می‌شود؛ اما از آنجایی که سیاست آموزش و پرورش عدم تعطیلی آموزش است، امتحانات نهایی نوبت دی‌ماه، تحت هیچ شرایطی، لغو یا جابه‌جا نخواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اطلاع‌رسانی درخصوص سامانه «نان» برای معلمان و مدیران نظام تعلیم و تربیت، گفت: سامانه نان حلقه اتصال میان ایده‌ها، نیازها و نخبگان آموزش و پرورش است.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر تقویت و به‌روزرسانی امکانات پژوهش در مدارس، مناطق و استان‌ها گفت: بدون آشنایی با روش‌ها و مهارت‌های پژوهشی در حوزه معلمان و دانش‌آموزان نمی‌توانیم موفق باشیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در نهضت توسعه فضاهای آموزشی، ظرفیت خیرین، مردم و گروه‌های جهادی با یکدیگر ادغام می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به دستور دکتر پزشکیان برای هر استان و استاندار بسته‌ای درخصوص نهضت مدرسه‌سازی در نظر گرفتیم، گفت: معاون رئیس جمهور شخصاً پیگیر اجرایی شدن نهضت توسعه عدالت در فضای آموزشی از استانداران خواهد بود، ارتقای کیفیت آموزشی مدارس دولتی نیز در کنار مدرسه‌سازی محور است.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت افزایش پوشش پیش دبستانی گفت: لازم است طراحی ساختار سازمانی در استان‌ها با نمایندگانی از حوزه های مربوطه بررسی و پیگیری شود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از هزار مدرسه سنگی ناایمن با ظرفیت حدود ۴ هزار کلاس درس با همت و همراهی ۱۰۰ درصدی مردم ساماندهی می‌شود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهز مدارس گفت: ایده دکتر پزشکیان در خصوص توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی کشور با رویکرد مشارکت مردم محور، به سرعت تبدیل به یک نهضت ملی شده است.
وزیر آموزش و پرورش در آیین گرامیداشت روز دانشجو تاکید کرد
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مراقبت کنید دغدغه دانشجویان، دغدغه‌های شما باشد و به فکر حل آنها باشید، اظهار کرد: فضای کنشگری اجتماعی را برای دانشجویان فراهم کنید و توجه داشته باشید که بهترین رشد یک انسان، در موقعیت‌های تربیتی است که برای آنها ایجاد می‌کنیم.