دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان عنوان کرد

 نیازهای جامعه و حل مشکلات، شاخص انتخاب پژوهشگر برگزیده البرز

جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان البرز با بیان اینکه رویکرد هفته پژوهش باتوجه به حل مشکلات و نیازهای جامعه تعیین شده است، گفت: در انتخاب فناور و نوآور نیز به مسائل توجه می‌شود.

به گزارش رمزگشانیوز؛ کاوه حدادپور در نشست خبری ستاد هفته پژوهش و فناوری استان البرز که با حضور دبیرکل ستاد هفته پژوهش و دبیران کمیته‌ها در محل دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز برگزار شد، ضمن بیان فعالیت‌های این ستاد اظهار داشت: خوشبختانه با برنامه ریزی خوبی که در دبیرخانه هفته پژوهش در حال انجام است، اقدامات لازم و تقسیم وظیفه‌ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بایستی فرهنگ پژوهش را در سطح دانشگاه‌ها و دانش آموزی با رویکرد بهتری داشته باشیم، افزود: اگر پژوهش در سطح نوجوانان و کودکان ‌نهادینه نشود، این نوع فعالیت‌هارا  نمی‌توان  در دانشگاه با زور نهادینه کرد.

معاون استاندار تصریح کرد: در بحث پژوهش و برگزاری نمایشگاه و انتخاب پژوهشگر برتر تلاش کردیم نیازهای استان و کشور را مورد توجه قرار دهیم و بدانیم نیازهای جامعه چیست و پژوهش‌ها هم راستا با نیازهای جامعه انجام شود.

وی افزود: در این راستا در بحث پژوهش و برگزاری نمایشگاه سعی کردیم نیازهای استان و کشور را در نظر بگیریم. در این راستا پژوهشگران ‌برتر معرفی می‌شوند و تاکید بر پژوهشگران نوجوان است.

جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش اضافه کرد: نفرات شایسته تقدیر نیز برای اولین‌بار در استان معرفی و مورد توجه قرار می‌گیرند تا سبب انگیزه برای کار در سال‌های اینده گردد.

وی افزود: استان البرز دارای حدود ۵۲ مرکز تحقیقات علمی کشوری و استانی و مرکز دانشگاهی است و به عنوان یکی از قطب‌های مهم تحقیفاتی کشور به شمار می‌رود.

در ادامه حسین کلانتری خلیل آباد دبیر کل هفته پژوهش و فناوری استان افزود: بر همین اساس باید برای رفع مشکلات کشور با نگاه علمی حرکت کنیم و بر موفقیت‌ها بیفزاییم.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‌های هفته پژوهش استان البرز با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی این استان اجرا می‌شود، گفت: امسال برنامه‌های متنوعی برای هفته پژوهش پیش بینی کرده ایم.

کلانتری خلیل آباد افزود: مدیران پژوهشی برتر قطب‌های علمی، انجمن‌های علمی و نزدیک به ۱۰۰ پزوهشگر علمی استان البرز معرفی خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز، شناسایی و تجلیل از دانش آموزان و معلمان پژوهنده استان البرز را از مهمترین برنامه‌ها برای تشویق آینده سازان به فراگیری علم ودانش برشمرد.

وی ادامه داد: نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز با ۱۶۰ غرفه در دانشگاه اسلامی البرز پذیرای مردم خواهد بود.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات