پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس پلیس فتا البرز:

از فروشگاه های اینترنتی بدون نماد الکترونیکی خرید نکنید

رییس پلیس فتا البرز با اشاره به برخی کلاهبرداری‌ها از طریق خریدهای اینترنتی به کاربران توصیه کرد که از فروشگاه‌های اینترنتی بدون نماد اعتماد الکترونیکی خرید نکنند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ 

سرهنگ رسول جلیلیان اظهار داشت: فروشگاه‌های اینترنتی در اینستاگرام و تلگرام چنانچه دارای وب سایت معتبر و نماد اعتماد الکترونیکی نباشند قابل اعتماد نیستند.

وی اضافه کرد: کاربران خریدهای خود را به صورت پرداخت در محل سفارش و از پرداخت بیعانه خودداری کنند و در هنگام خریدهای اینترنتی مراقب لینک‌های جعلی ارسال شده توسط کلاهبرداران باشند و به هیچ عنوان روی آنها کلیک نکنند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون شاهد تبلیغات گسترده  از خریدهای اینترنتی  در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستیم که با وعده تخفیف ویژه و ارزان به دنبال طعمه می‌گردند؛ کاربران باید از فروشگاه‌هایی خرید کنند که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند.

جلیلیان گفت: کالاهای غیرمجاز در فروشگاه‌های اینستاگرامی معتبر عرضه نمی‌شوند و قیمت کالا در فروشگاه‌های معتبر تفاوت زیادی با قیمت بازار ندارد.

وی اضافه کرد: در این فضا تبلیغات غیرواقعی نیز وجود دارد که در برخی از آنها هویت واقعی فروشنده و مکان وی مشخص نیست  و کاربران با دقت کافی باید اصالت کالا را مد نظر قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: کاربران قبل از احراز هویت فروشنده، از پرداخت وجه و بیعانه خودداری،  آگهی‌هایی که قیمت وسوسه انگیز دارند توجهی نکنند و از سرویس‌های تضمین خرید استفاده چرا که این سرویس‌ها پس از تایید دریافت کالا توسط خریدار، وجه کالا را به فروشنده تحویل می‌دهند.

رییس پلیس فتا البرز یادآورشد: کاربران قبل از خرید اعتبار فروشگاه‌های اینترنتی را بررسی کنند و مراقب صفحات و درگاه های پرداخت جعلی باشند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام/
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات