شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

علی حدادی خبر داد

قانونمندی اعتراضات در دستور کار مجلس

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی گفت: طرحی در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ارتباط با تجمعات و راه پیمایی ها در حال بررسی است؛ در این طرح محل‌هایی برای تجمعات و اعتراض‌هایی که خدشه و لطمه‌ای به امنیت جامعه نزنند در نظر گرفته شده است.

به گزارش رمزگشانیوز؛  علی حدادی گفت: در ارتباط با ایجاد فضا و موقعیتی برای انجام تجمعات یا راهپیمایی‌ها، طرحی در کمیسیون امور داخلی کشور و شورا ها در کارگروه مورد برسی قرار گرفته است.

وی افزود: در این خصوص مرکز پژوهش‌ها اقدام به انجام مطالعاتی کرده است؛ معتقدیم فرد یا گروهی که تقاضای تجمع یا راهپیمایی دارد، نباید با قانون اساسی مغایرت داشته باشد.

به گفته حدادی در این طرح محل‌هایی پیش‌بینی شده است برای تجمعات یا اعتراضاتی که خدشه و لطمه به امنیت جامعه نزنند و افراد بتوانند اعتراض خود را با تفکرهای مختلف ابراز کنند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: در اصل ۲۳ قانونی اساسی حقی را برای مردمی که اعتراض دارند در نظر گرفته شده و ما موظفیم شنونده خوبی برای اعتراض و انتقادها باشیم. البته که این نوع حرکت با اقداماتی همچون آشوب و اغتشاش کاملا متفاوت است.

وی یادآور شد: قانونگذار برای شنیدن اعتراض و یا انتقاد باید پیش بینی لازم را داشته باشد. یکی از این نوع اعتراض‌ها را می‌توان اعتراض کارگران و فرهنگیان است؛ خواسته این قشر شنیده شد و مجلس در راستای رسیدگی و تصویب قانون جدید اقدام کرد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات