پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

درخشش دانش‌آموزان البرزی در کنگره قرآنی مدارس سمپاد

دانش‌آموزان استان البرز در بیست‌وهفتمین کنگره قرآنی مدارس سمپاد کشور موفق به کسب پنج رتبه برتر قرآنی شدند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه بیست‌وهفتمین کنگره قرآنی مدارس سمپاد کشور در تابستان امسال برگزار و نتایج آن مشخص شد، اظهار کرد: برگزاری این برنامه در ارتقای مهارت و توانایی خواندن صحیح و روان قرآن کریم، ترجمه، حفظ سوره‌های منتخب و آشنایی با پیام‌های قرآنی نقش مهمی دارد.

وی گفت: تکریم و پاسداشت دانش‌آموزان قاری و حافظ قرآن کریم، اهمیت‌ دادن به تعمیق مفاهیم ارزشمند قرآنی، ارتقای کیفیت آموزش مفاهیم، معارف، تربیت دینی، قرآنی و همچنین اعتلای هویت اسلامی از اهداف برگزای این کنگره قرآنی است.

حجرگشت بسترسازی مناسب برای انس بیشتر دانش‌آموزان، افزایش علاقه‌مندی به قرآن کریم، توسعه و ترویج قرائت، حفظ، تفسیر، تدبر، فهم، بهره‌گیری از دستورات قرآن کریم در زندگی، بهره‌مندی از معارف قرآنی جهت اعتلای اخلاق، ایمان، بصیرت دینی دانش‌آموزان، تقویت و توسعه فضای محافل معنوی در بین آنان را از دیگر اهداف این کنگره قرآنی برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه این برنامه معنوی به‌منظور ترویج انس با قرآن، توسعه فرهنگ و سواد قرآنی متناسب با شرایط سنی دانش‌آموزان فراخوان شد، گفت: ۴۵۳ دانش‌آموز البرزی در بیست‌وهفتیمن کنگره قرآنی مدارس سمپاد کشور شرکت کردند که از این تعداد هشت دانش‌آموز به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

وی تصریح کرد: با اعلام نتایج این المپیاد، فاطمه قنبری دانش‌آموز پایه دوازدهم دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان آموزش و پرورش ناحیه دو کرج توانست در بخش حفظ ویژه رتبه اول و هلیا کردی دانش‌آموز دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان ناحیه چهار کرج نیز رتبه دوم کشوری این بخش را به خود اختصاص دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: رومینا فیضی و کوثر قمی از دانش‌آموزان دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان آموزش و پرورش ناحیه سه کرج نیز در بخش حفظ ویژه به‌طور مشترک رتبه دوم کسب کردند.

وی گفت: هومن شیروانی هم از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید سلطانی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج رتبه سوم کشوری را در رشته حفظ قرآن کریم از آن خود کرد.
  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات