سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 مدیرکل امور مالیاتی استان البرز اعلام کرد

شناسایی ۲۵۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در البرز

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز با بیان اینکه تا آخر مهرماه ۲۳۰ میلیارد تومان توسط اداره مالیات البرز جذب شده است، یادآور شد: در این میان ۲۵۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در البرز شناسایی شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ محمدرضا محمدی روز پنجشنبه ۱۹ آبان در شورای اداری استان البرز که با حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی، در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: طی هفت ماه ابتدای سال جاری درآمد مالیاتی استان البرز بیش از ۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

این مسئول تصریح کرد: همچنین درآمد مالیاتی استان ۷۸ درصد نسبت به مدت زمان مشابه افزایش یافته است‌.

وی در ادامه به پرداخت عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اشاره کرد و گفت: عوارض ارزش افزوده و میزان عوارض پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها سه برابر سال گذشته بوده است.

محمدی با بیان اینکه این پرداختی‌ها نسبت به آخرین سرشماری نفوس و مسکن که سال ۹۵ انجام شد صورت گرفت، اظهار کرد: در این میان ۵۰ درصد از هزار و ۵۳ میلیارد تومان پرداختی عوارضی ما، به شهرداری کرج اختصاص یافته است چرا که نیمی از جمعیت استان در کرج متمرکز هستند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان میزان پرداخت عوارضی را کاهش یا افزایش داد، یادآور شد: در این خصوص حتی هزار تومان هم کم یا زیاد نشده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز در بخش دیگری به‌ پرونده‌های مالیاتی که قبلا خارج از استان بودند اشاره کرد و افزود: پیش از این ۷۰۰ پرونده مالیاتی واحد صنعتی مستقر در البرز به دیگر استان‌ها می‌رفت، امروز این آمار به ۲۹ فقره رسیده است.

وی در پایان با بیان اینکه تا آخر مهرماه ۲۳۰ میلیارد تومان توسط اداره مالیات البرز جذب شده است، یادآور شد: در این میان ۲۵۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در البرز شناسایی شد.

انتهای پیام.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات