پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 برخورد سلیقه ای با مودیان باعث کاهش میزان جذب درآمد شهرداری است

دبیر و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج گفت: برخوردهای سلیقه‌ای با مودیان شهرداری در برخی از حوزه‌ها یکی از علل فاجعه به بار آمده میزان جذب درآمد شهرداری است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «مریم قهرمانی صارم» در نطق پیش از دستور هفتاد و هفتمین جلسه رسمی شورای شهر ضمن تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از مردم در حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ در شیراز اظهار داشت: متاسفانه آمار نامطلوبی از میزان وصول مطالبات به شورای شهر ارائه شده است که نیازمند چاره‌اندیشی فوری و ترمیم کاستی‌ها می‌باشد یکی از مواردی که متاسفانه در وصول مطالبات کمتر بدان توجه می شود حوزه اجرائیات در مناطق است.

دبیر و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج افزود: سرپرست محترم شهرداری تبدیل به جزیره‌های متعدد شده است که از تابع مدیریت واحد نیستند و خودمختار عمل می‌کنند.
قهرمانی بیان کرد: ادارات حقوقی و واحد اجرائیات که زیرمجموعه اداره کل حقوقی شهرداری کرج هستند آیا تاکنون مورد پایش قرار گرفته‌اند، اراده‌ای بر پایش و نظام‌مند بودن پیگیری مطالبات شهرداری در این حوزه به چشم نمی‌خورد.

وی تاکید کرد: فارغ از آنکه عده معدودی از مدیران واحدهای اجرائیات در برخی مناطق مسئولانه موضوعات را دنبال می‌کنند آیا از تعداد پرونده‌های در کشو و در پستور مانده خبر دارید؛ آیا آمار یکپارچه‌ای از پرونده‌های دارای دیون در شهرداری مرکز با اجرائیات مناطق تطابق و همخوانی دارد.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج گفت: تعلل در پیگیری‌های مطالبات تثبیت شده شهرداری برای پرونده‌هایی با بدهی بالایی 5 و 10 میلیارد تومان ماهیانه چه ارزش ریالی برای مالک دارد؟چگونه ساختمان‌های تجاری بدون پارکینگ بدون پایان کار بعضا در حال ساخت به بهره‌برداری رسیده و البته عمدتاً بدهکار به شهرداری است.

 قهرمانی یادآور شد: اینکه تنها 28 درصد از آنچه در بودجه پیش‌بینی شده است در شش ماهه اول سال وصول شده و بیش از 60 درصد از پروژه های تعریف شده در بودجه حتی آغاز نشده، اینکه با چه فرایندی و بر کدام معیار و بر اساس کدام نیاز در سه ماهه گذشته 53 نیرو به بدنه پرحجم و متورم شهرداری افزوده شده اند و حداقل ماهیانه یک میلیارد تومان بر هزینه جاری شهرداری افزوده است معنایش آشفتگی، بی برنامگی و سوءاستفاده و رانت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حقوق‌های چند ده میلیونی برخی افراد خاص اشاره کرد و گفت: برخی از کارکنان بدون حضور در محل کار و بدون هیچ گونه آورده‌ای برای شهرداری، چه معنایی دارد؟ با چه کسانی مماشات می‌کنید و به چه دلیل؟! گویا شهرداری مایملک شخصی و ارثی برخی است که از جیب مردم و عوارضی که از مردم اخذ می شود ارتزاق غیرقانونی داشته باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج افزود: انتصابات یکی از مباحث چالش برانگیز تمامی ادوار شهرداری بوده است، آنگونه که از اظهارات شما در جلسه معارفه بر می‌آید، حضرتعالی به عنوان شهردار منتخب و سرپرست فعلی قائل به برخی جابه جایی‌های مدیریتی در برخی دوایر به جهت به حرکت درآمدن قطار به حال سکون شهرداری هستید و جابه جایی‌ها را موکول به صدور حکم خودتان از سوی وزارت کشور نمودید، برخی انتصابات میانی در مناطق گویا با نظر مدیران مناطق در حال انجام است اگر بنا دارید در منطقه‌ای مدیری را ابقا نمایید انتصابات میانی انجام دهید، چرا که تضمینی برای ابقا انتصابات جدیدتان پس از جابه جایی احتمالی مدیران ارشد وجود ندارد و این معنایش هزینه تراشی برای شهرداری است.

قهرمانی یادآور شد: انتصاب در حوزه اختیارات شخص شهردار کرج است اما از بعد نظارتی، انطباق شرایط احراز با عناوین مسئولیتی، ثبات حداقلی  در مناصب مدیریتی، رصد عملکرد مدیران فعلی در دوران تصدی و ارزیابی میزان کارایی و توانمندی بر اساس شاخص‌های قابل سنجش و آشکار، می‌بایست ملاک عمل باشد؛ لذا انتصابات میانی قبل از تعیین و تکلیف کلی از سوی شما منطبق بر منافع شهرداری نیست و بیشتر منافع شخصی را در پی خواهد داشت اما در اتخاذ رویه پیش رو مختارید.

انتهای پیام/  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات