شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

 استاندار البرز:

البرز جوان‌سازی جمعیت را به صورت قرارگاهی دنبال می‌کند

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: راهبردها و دستورالعمل‌های حمایت از جوانی جمعیت و ارائه تسهیلات لازم در این راستا ابلاغ شده و استان البرز نیز در این رابطه وارد عمل شده است.

به گزارش رمزگشانیوز؛مجتبی عبداللهی در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت استان که روز یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: اتخاذ تدابیر ویژه برای افزایش و جوان سازی جمعیت کشور یکی از مهمترین تکالیفی است که از سوی مقام معظم رهبری بر دوش مدیران، قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر این اساس با اهتمام و جدیت ویژه‌ای وارد عمل شده‌ایم و اهداف را در قالب قرارگاهی با سرعت بیشتری دنبال می ‌نیم.

عبداللهی گفت: مردم استان باید در جریان وضعیت جوانی کشور و زنگ‌های خطری که در این رابطه به صدا در آمده است، قرار گیرند.

وی افزود: دولت محترم سیزدهم نیز با توجه به اهمیت موضوع، نسبت به اعطای تسهیلات برای ازدواج، فرزندآوری و تامین مسکن طی ابلاغ به بانک ها اقدام کرده است.

استاندار البرز گفت: روند پرداخت تسهیلات مربوطه در استان را رصد کرده ایم و درصدد هستیم که سرعت این امر را افزایش دهیم.

وی افزود: برای این منظور نشست ویژه‌ای را با مدیران بانک‌ها برگزار خواهیم کرد.

صالح قاسمی پژوهشگر حوزه جمعیت نیز در این نشست با ارائه گزارشی از روند رشد جمعیت، گفت: جمعیت کشور به سرعت در حال پیر شدن است بنابراین سال‌ها است که زنگ های خطر به صدا در امده‌اند.

وی ادامه داد: باید مداخله هوشمندانه‌ای در این موضوع صورت گیرد و قوانین ابلاغی را به مرحله اجرا برسانیم.

قاسمی حمایت اقتصادی از زوج‌های جوان و فرهنگسازی در خصوص اصلاح نگرش درباره فرزندآوری را ضروری دانست و گفت: مدیران باید تکالیف خود را به خوبی اجرا کنند و گره های ذهنی مردم را در مورد فرزند آوری و الگوی جوان سازی جمعیت باز کنند.

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات