شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل نوسازی مدارس البرز:

۱۰۰ مدرسه در البرز باید تخریب و از نو ساخته شود

مدیرکل نوسازی مدارس البرز  با بیان اینکه حدود ۱۰۰ مدرسه در استان البرز باید تخریب و از نو ساخته شود، گفت: این مدارس در مقابل زلزله مقاوم نیستند و رفتار آنها در مقابل این حادثه طبیعی غیر قابل پیش بینی است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از ایسنا؛ محسن پورگلیان با اشاره به پروژه‌های در دست احداث اداره کل نوسازی مدارس استان البرز در شش ماه اول امسال اظهار کرد: تا پایان شهریورماه تکمیل ۷۰ پروژه هدف گذاری شده بود.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در قالب ۶۲۰ کلاس درس و ۱۰۱ هزار متر مربع زیربنا تعریف شده، توضیح داد: تا شروع مهرماه و آغاز مدارس، موفق شدیم ۲۳ پروژه در ۲۹ هزار متر مربع زیربنا و ۱۸۰ کلاس درس را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

این مسئول تاکید کرد: مابقی پروژه‌ها هم با درصد پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال تکمیل است و با پیش‌بینی صورت گرفته، بخشی از آنها تا آخر سال و تعدادی دیگر هم قبل از مهرماه سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

پورگلیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت فرسودگی مدارس البرز توضیح داد: حدود ۸۰ درصد مدارس استان به لحاظ استحکام و مسائل فنی و ایمنی مشکل خاصی ندارند.

وی ابراز کرد: حدود ۱۰ درصد از فضاهای آموزشی موجود نیازمند نوسازی و تقویت هستند و ۱۰ درصد مابقی هم عملا قابلیت بهسازی و مقاوم سازی را ندارند و باید برای تخریب در دستور کار قرار بگیرند.

مدیرکل نوسازی مدارس البرز در پاسخ به اینکه تعداد مدارسی که باید تخریب شوند چند مورد است، گفت: حدود ۱۰۰ مدرسه باید تخریب و از نو ساخته شوند.

وی ادامه داد: البته وقتی می‌گوییم ۱۰۰ مدرسه در استان باید تخریب شود به این معنا نیست که این مدارس قابلیت استفاده ندارند و دانش آموزان نباید در آنها حضور پیدا کنند.

وی افزود: این مدارس در مقابل زلزله مقاوم نیستند و رفتار آنها در مقابل این حادثه طبیعی غیر قابل پیش‌بینی است. ممکن است در زمان وقوع زلزله هیچ اتفاقی برای برخی از این مدارس نیفتند و ممکن است در صورت بالا بودن ریشتر برخی از آنها آسیب ببینند و بخشی از آنها تخریب شود.

پورگلیان اظهار کرد: این مدارس هم مثل بسیاری از واحدهای مسکونی که در مقابل زلزله مقاومت چندانی ندارند ولی مردم در آنها زندگی می کنند، در شرایط عادی مشکل ساز نیستند.

وی گفت: البته با برنامه ریزی صورت گرفته به دنبال تخریب این مدارس و ساخت مدارس جدیدی به جای آنها هستیم تا دغدغه موجود حل شود.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات