شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس انجمن صادرکنندگان البرز:

استیضاح وزیر صمت آزمون و خطا است

 رئیس انجمن‌صادرکنندگان استان البرز از طرح استیضاح وزارت صمت به عنوان آزمون و خطایی نام برد که به صلاح اقتصاد کشور و جامعه نیست.

به گزارش رمزگشانیوز؛ مرتضی کوهنوردگفت: تا زمانی که معدودی از دستگاه های اجرایی در تصمیمات وزارت صمت خدشه وارد کنند، بستر برای حمایت از بخش تولید و صادرات در مسیر پویایی اقتصاد مهیا نخواهد شد.

وی افزود: تجربیات سال های دور و نزدیک بیانگر این واقعیت است که عوض کردن یک وزیر مشکل گشا نخواهد بود و مهم این است که یک مسؤول ارشد اقتصادی بتواند با اقتدار تصمیمات را بدون دخالت سایر دستگاه ها به مرحله اجرا درآورد.

کوهنورد اظهار کرد:  هنگامی که وزارت صمت در خصوص حمایت از بخش تولید تصمیمی را اتخاذ و به مرحله اجرا درمی آورد،  نباید اجازه داده شود یک نهاد و یا یک ارگان دولتی با صدور یک دستورالعمل یا بخشنامه در اجرای برخی تصمیمات وزارت صمت اخلال ایجاد کند.

وی ادامه داد: شاهد بوده ایم که وزارت صمت تصمیم مهمی را در حمایت از بازرگانی و تولید اتخاذ می کند ، اما همزمان نظام بانکی در یک دستورالعمل از همخوان نبودن آن تصمیم مهم با سیاست ارزی سخن به میان می آورد.

رئیس انجمن‌صادرکنندگان استان البرز تصریح کرد: تا زمانی که برنامه ها و سیاست های ناهماهنگ در بستر تولید و صادرات خودنمایی می کند، هر وزیر دیگری هم برای وزارت صمت انتخاب شود، مشکلات اقتصاد کشور برطرف نخواهد شد.

مرتضی کوهنورد گفت:  باید این مهم را باور کنیم که مشکل تعویض و جابجایی یک وزیر و آزمون و خطا در این زمینه راهگشا نخواهد بود.

وی عملکرد و تصمیمات متخذه در وزارت صمت را قابل توجیه عنوان کرد و افزود: مهم این است که یک مسؤول اقتصادی از اقتدار و اختیارات لازم برخوردار باشد و در اقدامات اقتصادی با مشکل دخالت سایر دستگاه های اجرایی مواجه نشود.  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات