پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 نائب رییس شورای شهر کرج خبر داد:

تصویب لایحه تفویض اختیار به شهردار منتخب کرج

نائب رییس و سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: لایحه ۲ فوریتی تفویض اختیار به سرپرست جدید شهرداری کرج در هفتاد و چهارمین جلسه رسمی شورای شهر به تصویب رسید.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «عمار ایزدیار» در پایان هفتاد و چهارمین جلسه رسمی شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جلسه با حضور سرپرست جدید و شهردار منتخب کلانشهر کرج برگزار شد؛ ضمن آنکه طی لایحه ۲ فوریتی موضوع تفویض اختیار به سرپرست شهرداری داده شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج افزود: تصویب این لایحه به منظور پیشبرد و تسریع در  اجرای برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، عمرانی، خدماتی و ... اختیارات به مهرداد کیانی به عنوان سرپرست شهرداری کرج ابتدا دوفوریت به اتفاق آراء حاضرین به تصویب رسید، سپس اصل لایحه با قید اینکه بند یک انجام و تصویب معاملات و نظارت بر آنها به استناد بند ۱ ماده ۳۱ اعم از خرید فروش، مناقصه، مزایده، اجاره و استیجاره اموال منقول و غیر منقول تا سقف بودجه مصوب شهرداری و همچنین اختیارات قانونی آئین نامه معاملاتی ملاک کلانشهرها پیرامون ترک تشریفات مناقصه و مزایده تا سقف حد نصاب اعلامی اصلاح و  به اتفاق آراء حاضرین تصویب و به تفویض شد.

ایزدیار در بخش دیگری از سخنانش به تصویب لایحه خوش حسابی اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای تسهیل و رونق صنعت ساختمان و قانون جهش مسکن لایحه خوش حسابی به تصویب شورای اسلامی شهر رسید و در این راستا شهروندان در صورت اخذ پروانه ساختمانی و تسویه نقدی قبل از صدور پروانه مشمول ۳۱ درصد تخفیف خواهند شد و شهروندان تا پایان آذر ماه می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: همچنین مودیانی که عوارض بعد از کمیسیون را پس از تعیین تکلیف جرائم ماده صد بر اساس مصوبه دستورالعمل تقسیط ظرف مدت یکماه پس از ابلاغ پرداخت نمایند  و مطابق با آئین نامه تقسیط نسبت به تعیین تکلیف جرائم ماده صد اقدام نمایند،  مشمول ۴۰ % تخفیف عوارض بعد از کمیسیون و چنانچه در ماه دوم نسبت به تعیین تکلیف جرائم ماده صد بر اساس مصوبه تقسیط اقدام نمایند صرفا عوارض بعد از کمیسیون مشمول ۳۰ % تخفیف خواهند شد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر کرج تاکید کرد: موضوع دیگر املاک اشخاصی بود که در حوزه شهرسازی مطرح شد مورد بررسی قرار گرفت.

ایزدیار به لایحه مصوبه کمیسیون نظارت و حقوقی اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای تعامل و امکان ایجاد شرایط برای دستگاه های خدمات رسان با احداث ایستگاه حفاظت از زنگ در پارک خانواده کرج موافقت شد.

انتهای پیام/  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات