دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

روسیه شرکت «متا» را به فهرست سازمان های تروریستی اضافه کرد

روسیه شرکت «متا» که مالک شبکه های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام است را در فهرست سازمان های تروریستی و افراطی قرار داد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از المیادین، روسیه پلتفرم فناوری «متا» (Meta) که مالک شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام است را به فهرست سازمان‌های تروریستی و افراطی افزود.

بر اساس این گزارش، سرویس نظارت مالی فدرال روسیه امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت «متا» که مالک شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام است را در فهرست سازمان‌های تروریستی و افراط گرا قرار داده است.

دادستانی کل روسیه در ۱۱ مارس گذشته از دادگاه خواست تا شرکت آمریکایی "متا" را به عنوان یک سازمان افراطی معرفی و فعالیت آن را در روسیه ممنوع کند.

پیش از آن، سرویس فدرال روسیه برای نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌ها تصمیم گرفت که شبکه فیس بوک در روسیه را در پاسخ به مسدود شدن حساب‌های اسپوتنیک و RT در اروپا توسط شرکت متا به طور کامل مسدود کند.

در آن زمان، سرویس اطلاع رسانی دادستان کل روسیه اعلام کرد: بر اساس قانون فدرال مخصوص مبارزه با فعالیت‌های افراطی، دفتر دادستانی کل فدراسیون روسیه درخواستی را به دادگاه ارسال کرد تا پلتفرم متا را به عنوان یک سازمان افراطی معرفی و فعالیت‌های آن را در قلمرو فدراسیون روسیه ممنوع کند.

این در حالی است که کمیته تحقیقات روسیه قبلاً پرونده‌ای را بر اساس دو ماده مرتبط با سیاست شرکت متا باز کرده بود که درخواست خشونت علیه نیروهای مسلح روسیه را مجاز می‌دانست. دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به این موضوع اعلام کرد که روسیه بررسی خواهد کرد که آیا فیس بوک و اینستاگرام اجازه درخواست خشونت علیه روس‌ها را داده‌اند یا خیر و در این صورت باید قاطعانه با فعالیت آنها برخورد شود.

گفتنی است که پلتفرم متا متعلق به «مارک زاکربرگ» یک شرکت فناوری چند ملیتی آمریکایی مستقر در «منلو پارک» کالیفرنیا است. این شرکت مالک فیس بوک، اینستاگرام، واتس آپ و سایر خدمات و محصولات الکترونیکی است. روسیه در ماه آوریل گذشته تحریم‌هایی را علیه مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا اعمال کرد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات