پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور

بزودی پرونده سلامت بازنشستگان در شهرستان کرج تشکیل خواهد شد  

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور در همایش آموزشی ارتقای سطح سواد سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان کرج از راه‌اندازی کلینیک طب سالمندی و ارزیابی و تشکیل پرونده سلامت سالمندان در کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر شهرستان کرج خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور با اشاره به افزایش جمعیت سالمندان در سالهای آتی اظهار داشت : در حال حاضر در حدود هشت و نیم میلیون نفر جمعیت سالمند در کشور داریم که در سالهای آتی افزایش چشمگیر جمعیت سالمندی را شاهد خواهیم بود .

قلی شادبخش افزود : دوران سالمندی، دوران اجتناب ناپذیری است که برای همه اتفاق می‌افتد . شعار سالمند سالم از نیازهای بسیار مهم هر جامعه است که کشورهای پیشرفته توجهی ویژه‌ای به این مقوله دارند .

وی افزود: با توجه به شرایطی که در استان البرز وجود دارد، می‌توانیم با بهره‌گیری از متخصص طب سالمندی و اختصاص فضا و تامین امکانات و همکاری مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز، اقدام مناسبی را برای ارزیابی و تشکیل پرونده سلامت بازنشستگان و
مستمری بگیران این استان به عمل آوریم .

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران کشور بیان داشت: در حوزه درمان مشکلاتی فراوانی وجود دارد و یکی از نیازهای اساسی و ضروری بهره‌گیری از طب سالمندی و ارزیابی و تشکیل پرونده سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران است که این اقدام کمک زیادی  به تحقق شعار سالمند سالم می‌کند .

در این همایش دکتر رضا پاکروان، متخصص طب سالمندی ضمن ارائه مطالب آموزشی در خصوص پیشگیری و درمان بیماری‌های دوران سالمندی اظهار داشت: دوران سالمندی بخش مهمی از زندگی هر شخص است و این دوره اجتناب‌ناپذیر زندگی همه است و باید شرایطی را فراهم نماییم تا سالمند دیرتر با مشکل برخورد کند و در صورت برخورد به مشکل نیز چگونگی مراقبت از خود و در نهایت عزت نفس خویش را حفظ کند .

دکتر پاکروان افزود: خواب، تغذیه، سقوط و خوردن به زمین، مشکلات ادراری، مشکلات گوارشی و مشکلات روحی و روانی از مسائل و مشکلات مهم دوران سالمندی است که در صورت بروز این مشکلات و عدم درمان مناسب، علاوه بر خود شخص، مشکلاتی را نیز از لحاظ اقتصادی، خانوادگی و اجتماعی و مهمتر از همه عزت نفس بوجود می‌آورد .

این متخصص طب سالمندی خاطر نشان کرد: این جلسات آموزشی ارتقای سطح سواد سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران اقدام شایسته‌ای به منظور راهنمایی ، آگاهی بخشی و برنامه‌ریزی برای ارزیابی و تشکیل پرونده سلامت بازنشستگان است و در این جلسات آموزش و راهنمایی کلی در خصوص مشکلات و بیماریهای دوران سالمندی انجام می‌گیرد .
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات