پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سرپرست اداره کتابخانه‌های ساوجبلاغ خبر داد:

ارائه دویست هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های ساوجبلاغ

سرپرست اداره کتابخانه های ساوجبلاغ گفت: این شهرستان با داشتن 9 باب کتابخانه عمومی و حدود دویست هزار نسخه کتاب پذیرای مردم مومن و آگاه ساوجبلاغ است.

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج؛ داود اسدی با اشاره به عصر جاهلیت و شرایط خاص آن دوران گفت: وجود مقدس نبی مکرم اسلام صلوات ا... علیه، زمانی به بعثت و رسالت می رسد که بشر در اوج جاهلیت خود غوطه ور است.  150 تا 200 سال قبل از بعثت، عصر جاهلیت است که به تعبیر قرآن کریم، عصر حکومت باطل و حمیت و تعصب های کورکورانه است که جامعه انسانی را به نابودی اخلاق، نابودی انسانیت و نابودی حقانیت سوق می دهد.

وی به راه روشن هدایتگرانه کتاب قرآن اشاره کرد و گفت: در این دوره است که به گواهی بسیاری از مورخان تعداد افراد باسواد و با فرهنگ در مکه و مدینه از تعداد انگشتان دست تجاوز نمی‏کرد و حتی خواندن و نوشتن مقارن ظهور اسلام در میان قریش رواج پیدا کرد. ذات پروردگار عالم وجود نبی مکرم اسلام را برای هدایت چنین جامعه ای به عنوان آخرین پیامبر و آخرین فرستاده خود انتخاب می کند و معجزه او را کتاب قرار می دهد. کتاب قرآن کریم که راه روشن انسانیت، سعادت و عقلانیت را به بشر هدیه کرده است به عنوان معجزه آخرین پیامبر الهی معرفی می شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوجبلاغ در ادامه با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی افزود: این روزها در آستانه بزرگداشت سالروز ارتحال مفسر قرآن و عالم بزرگ عصر، حضرت آیت ا... علامه طباطبایی رحمت ا... علیه به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.  شخصیتی که عمر شریف و گرانبهای 79 ساله خود را صرف شکوفایی و روشنی روح و اندیشه جامعه خود می کند.

این مسئول افزود: شهرستان ساوجبلاغ با داشتن 9 باب کتابخانه عمومی و حدود دویست هزار نسخه کتاب پذیرای مردم مومن، آگاه و روشن ساوجبلاغ است که حدود هشت هزار نفر به طور فعال در طول سال و بیش از ده ها هزار مراجعه کننده از خدمات کتابخانه های عمومی بهره می برند. علاوه بر ماموریت ذاتی خود یعنی تامین کتاب مفید و مورد نیاز مردم و کتابدوستان برنامه های فرهنگی و ترویجی و دینی را در این کتابخانه ها اجرا می کنند.

اسدی در پایان گفت: اجرای برنامه های نقد کتاب، نشست های کتابخوان برای معرفی کتاب های مفید و خواندنی، برنامه های سیر مطالعاتی و مشاوره درباره مطالعه و کتابخوانی در بخش بزرگسالان و اجرای برنامه های متنوعی چون جمع خوانی کتاب، قصه گویی، مسابقه کتابخوانی، مسابقات نقاشی و جشنواره های کتاب برای کودکان و برگزاری نمایشگاه های کتاب مناسبتی برای مراجعین را در برنامه های همیشگی خود در طول ایام سال بر عهده دارد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات