شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس پلیس فتا البرز:

 سامانه سماح تنها مرجع رسمی ثبت نام زایران اربعین است

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی البرز اعلام کرد: سامانه سماح تنها مرجع رسمی برای ثبت نام زایران اربعین و کاربران برای ثبت نام فقط از طریق این سامانه اقدام کنند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ سرهنگ رسول جلیلیان اظهار داشت: زائران برای ثبت‌نام به دفاتر مجازو مورد تأیید سازمان حج و زیارت و یا از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir  مراجعه کرده و از ارائه مدارک هویتی ازقبیل گذرنامه به افراد غیرمسئول خودداری کرده  یا اسکن آن در سایت‌های غیرمجاز ارسال نشود. 

وی اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی، فعالیت سایت‌های جعلی یکی ازمهمترین شگرد‌های مجرمانه‌ای است که در این ایام صورت می‌گیرد و عدم آگاهی برخی کاربران، فرصت جدیدی را برای مجرمان فراهم خواهد کرد.

جلیلیان خاطرنشان کرد: کاربران هنگام پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت و حتی الامکان از مکان‌های مورد اعتماد برای ثبت‌نام و پرداخت‌های اینترنتی استفاده کنند.

وی افزود: مجرمان با طراحی سایت‌های شبیه سایت‌های اصلی که درگاه‌های بانکی جعلی نیز دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و برای اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانکی، کاربران را به صفحات جعلی موسوم به فیشینگ می ‌شانند.

وی تأکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

اداره کل حج و زیارت استان البرز نیز پیش‌تر اعلام کرد: تاکنون ۶۸ هزار و ۹۴۰ نفر از البرزی ها برای حضور در همایش پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات