چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

۹۱ موکب مردمی البرز در مسیر پیاده‌روی اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند

مسئول ستاد اربعین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان البرز گفت: ۹۱ موکب مردمی این استان برای خدمات رسانی به زائران پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ امیر رحمانی  با بیان اینکه تمام امکانات و تجهیزات موکب‌های البرز توسط مردم و خیرین تأمین شده است، افزود: خروجی مردم البرز برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی در سال جاری مرز مهران در نظر گرفته شده که ۲ موکب البرز در این مرکز مستقر می‌شوند و مابقی موکب‌ها یا در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا و شهرهای کربلا و نجف خدمات‌رسانی خواهند کرد.

وی اظهار داشت: چهار موکب فقط مختص اقدامات درمانی و سه موکب مختص ارائه خدمات فرهنگی است و مابقی موکب‌ها مختص اسکان و پذیرایی زائران البرز و دیگر زائران سراسر کشور و دیگر کشورها می‌باشد.

خدمات رسانی روزانه به ۱۰۰ هزار زائر

رحمانی در ادامه با بیان اینکه در پی ظرفیت ایجاد شده برای اسکان و پذیرایی زائران، امکان خدمات‌رسانی روزانه توسط موکب‌های این استان فراهم شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در مراسم اربعین سال جاری بیش از ۱۰۰ هزار نفر البرزی راهی این همایش میلیونی شوند.

وی افزود: از ۲ سال پیش زمینی در شهر نجف برای ایجاد موکب و حسینیه متمرکز استان البرز اختصاص یافته که در سال جاری بزرگترین موکب البرز در این زمین راه‌اندازی می‌شود که روزانه ظرفیت پذیرایی و اسکان ۱۵ هزار نفر را دارد.

وی با اشاره به اینکه فقط در موکب نجف ۳۰۰ نفر خادم خدمات‌رسانی می کنند، اظهار داشت: برای خدمات رسانی در موکب‌ها تمام نکات بهداشتی رعایت می‌شود و خادمان علاوه بر تزریق ۲ دز واکسن کرونا، یک دز واکسن یادآور را نیز بایستی تزریق کرده باشند.

مسوول ستاد اربعین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان البرز گفت: همچنین خادمان آشپز فعال در آشپزخانه‌های موکب‌ها نیز بایستی تمام موارد بهداشتی همچون تزریق واکسن را انجام داده باشند.

وی افزود: با ظرفیت‌های ایجاد شده در موکب‌های این استان روزانه به بیش از ۱۰۰ هزار نفر خدمات رسانی خواهد شد این در حالی است که در آخرین همایش اربعین در سال ۱۳۹۸ روزانه به ۳۵ هزار نفر خدمات رسانی می‌شد.

رحمانی خدمات ارایه شده را شامل صبحانه، ناهار، شام، میان وعده، اسکان، خدمات درمانی، فرهنگی و دیگر خدمات همچون شست و شوی لباس و واکس و تعمیرات کفش عنوان کرد و اظهار داشت: موکب‌داران البرزی از سال ۱۳۹۸ تا سال جاری که درگیر شرایط کرونا در کشور بودیم خدمات خود را در قالب اقدامات جهادی همچون رزمایش مومنانه، خدمات درمانی و کمک به بیماران و خدمات عمرانی متمرکز کرده بودند.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات