پزشکان مکلف به استفاده از کارتخوان هستند

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پزشکان طبق قانون مکلف به استفاده از دستگاه‌های پرداخت هستند، در غیر اینصورت موارد تخلف توسط بازرسان مربوطه شناسایی و به پرونده‌های مالیاتی پزشکان الصاق می‌شود.

به گزارش رمزگشانیوز؛ داود منظور در خصوص فرار مالیاتی برخی پزشکان و امتناع آن‌ها در استفاده از دستگاه‌های پرداخت الکترونیک، گفت: در سال گذشته با توجه به ظرفیت‌های قانونی پیش بینی شده، همکاری پزشکان با نظام مالیاتی به طور قابل توجهی افزایش یافت و مالیات ۱۰ درصد علی الحسابی که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید از پرداخت به پزشکان کسر و به حساب خزانه واریز کنند، موجب شد رشد قابل توجهی در وصول مالیات از پزشکان داشته باشیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: پزشکان طبق قانون مکلف به استفاده از دستگاه‌های پرداخت هستند، در غیر اینصورت موارد تخلف توسط بازرسان مربوطه شناسایی و به پرونده‌های مالیاتی پزشکان الصاق می‌شود و در زمان رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی موارد تخلف نیز مد نظر قرار می‌گیرد.

وی به نقش موثر مشارکت شهروندان در جلوگیری از فرار مالیاتی افراد اشاره کرد و گفت: بخشی از اطلاعات فرار مالیاتی افراد از طریق ارتباطات مردمی و آنچه که به عنوان سوت زنی زمینه آن فراهم شده به اطلاع ما می‌رسد و تخلفات افرادی که از دستگاه‌های خودپرداز استفاده نکرده و از قانون تبعیت نمی‌کنند، در اسرع وقت مورد پیگیری و رسیدگی قرار می‌گیرد.

منظور افزود: استان البرز از استان‌های با ظرفیت بالا در وصول مالیات است و میانگین بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از بودجه ماهانه دولت در البرز تأمین می‌شود. اعتقاد داریم که استان البرز با توجه به ظرفیت‌های صنعتی و مراکز روبه رشد در حوزه‌های مختلف، امکان تامین مالیات‌های بیشتری را دارد و در این راستا اداره کل امور مالیاتی استان البرز در حال بررسی و شناسایی منابع مالیاتی جدید در البرز هستند.
 
انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات