مرکز نوآوری انرژی پژوهشگاه مواد و انرژی راه‌اندازی می‌شود

مشاور فناوری‌های ساخت و اقتصاد دانش‌بنیان پژوهشگاه مواد و انرژی از راه‌اندازی مرکز نوآوری انرژی این پژوهشگاه خبرداد.

به گزارش رمزگشانیوز؛  مجید عسکری اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی این مرکز، ایجاد انگیزه و حمایت از ایجاد هسته‌های اولیه نوآوری و کارآفرینی، حمایت از ایده‌های کسب و کار، رونق اقتصاد، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور و همچنین اشاعه فرهنگ نوآوری برای سهولت تاسیس شرکت‌های دانش محور توسط فارغ التحصیلان و اساتید صاحب ایده است.

به گفته وی مرکز نوآوری انرژی پژوهشگاه مواد و انرژی در راستای شعار سال؛ «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» و با مشارکت مالی بخش خصوصی از جمله شرکت توسعه فن‌آوری مواد و انرژی آراد، راه‌اندازی می‌شود.

عسکری ماموریت اصلی این پژوهشگاه را مشارکت در ارتقاء و بهبود شرایط زندگی مردم از طریق انجام پژوهش‌های بنیادین، تحقیقات کاربردی منجر به کسب فناوری‌های مرتبط با تولید و مصرف انرژی و توسعه مواد پیشرفته، تجاری‌سازی فناوری‌ها و ارائه دستاوردها به جامعه و تربیت پژوهشگران خبره، خلاق، کارآفرین و کارآمد، عنوان کرد.

 مشاور فناوری‌های ساخت و اقتصاد دانش بنیان پژوهشگاه افزود: پژوهشگاه مواد و انرژی در این زمینه با راه‌اندازی مرکز نوآوری انرژی علاوه بر ایجاد بستری مناسب برای تجاری‌سازی نتایج تحقیقات، به توانمندسازی روستاهای دورافتاده کشور در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نیز، کمک می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت تاسیس مرکز نوآوری انرژی در این پژوهشگاه، اظهار داشت: ایجاد این مرکز، دستاوردهای تحقیقاتی، فنی و مهندسی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت؛ نهادینه شدن نوآوری انرژی و حرکت به سمت بومی شدن، جایگزین کردن سوخت‌های فسیلی با انرژی‌های تجدیدپذیر و نیز کمک به محیط زیست و رفاه حال مردم از جمله این دستاوردها است.

انتهای پیام  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات