جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

 ضرورت نصب مخزن برای تأمین آب طبقات بالای ساختمان‌های کرج

برای جریان داشتن و توزیع آب با فشار متعادل در طبقات بالای ساختمان‌های مسکونی در شهرستان کرج، نصب مخزن ذخیره  آب متناسب با تعداد واحدهای مسکونی هر ساختمان ضروری است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ روابط عمومی شرکت آبفای البرز اعلام کرد: به دنبال افزایش دمای هوا در تابستان و افزایش مصرف، طبقات بالای ساختمان‌های مسکونی با احتمال افت فشار مواجه می‌شوند. بنابراین ضروری است ساکنان هر ساختمان با نصب مخزن ذخیره به ازای هرخانوار ۲۵۰ لیتر ونصب پمپ بعد از این مخزن، فشار مناسب برای توزیع آب درطبقات فوقانی را ایجاد نمایند.

بدیهی است آبفای البرز قادر به تأمین آب با فشار متعارف بوده و افزایش فشار آب خارج از استاندارد تعریف شده،موجب خسارت و ترکیدگی لوله‌ها خواهد شد.

براساس این گزارش، برخی از شهروندان در اقدامی غیرمجاز و غیر فنی بدون نصب مخزن، اقدام به نصب مستقیم پمپ روی شبکه آب می‌کنند که این امر علاوه بر اینکه موجب اختلال در شبکه توزیع آب شده وآبرسانی به سایر شهروندان را بامشکل روبرو می‌سازد، موجب نداشتن حجم آب ذخیره شده در زمان قطع آب شبکه، سوختن مکرر پمپ بر اثر نوسانات شبکه و... می شود بنابراین در صورت مشاهده و گزارش این موضوع، آبفای البرز اقدام قانونی رابرای جمع آوری اینگونه پمپ ها به عمل خواهد آورد .

تعدادی از شهروندان هم بعد از تخریب ساختمان قدیمی و ساخت واحدهای مسکونی جدید بیشتر، همچنان از کنتور قدیمی با قطر یک دوم، استفاده می‌کنند که بایستی به آبفای هر منطقه مراجعه کرده و قطر متناسب را افزایش دهند تا با افت فشار آب به خصوص در طبقات بالای ساختمان مواجه نشوند.

روابط عمومی آبفای البرز در پایان از کلیه شهروندان خواست با دقت در مصارف خود به ویژه در هنگام استحمام (کوتاه کردن زمان استحمام وبستن شیر آب هنگام کف مالی به سر)،استفاده درست از کولرهای آبی (استفاده از دور کند، تنظیم شناور آنها، استفاده از سایبان و...) و پرهیز از غرقابی کردن درختان و...به گذر بدون قطعی آب از گرمای هوا و تابستان گرم کمک نمایند.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات