جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اولین جلسه شورای استاندارد استان البرز در سال 1401 برگزار شد

اولین جلسه شورای استاندارد استان به ریاست  «مجتبی عبداللهی» استاندار البرز و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو شورای استاندارد استان در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ در ابتدای این جلسه  «محمد حسین طاهری» مدیر کل و دبیر شورای استاندارد استان البرز با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایش، خلاصه‌ای از اهداف، ماموریت‌ها و وظایف اداره کل به همراه گزارشی از عملکرد و اقدامات صورت گرفته اداره کل مطالبی را بیان کرد.

 طاهری ضمن اشاره به جایگاه استاندارد در جامعه، همکاری بیشتر دستگاه‌ها جهت استانداردسازی کالا، خدمات و اصلاح  فرآیندها به ویژه در رابطه با آسانسورها، وسایل و تجهیزات بازی مستقر در پارک‌ها و شهربازی‌ها، موتورخانه‌ها، گلخانه‌ها و مصالح ساختمانی را خواستار شد.

 در ادامه دکتر عبداللهی استاندار و ریاست شورای استاندارد استان البرز ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت علیهما السلام در رابطه با موضوع استاندارد گفت: استاندارد و استانداردسازی و حفظ ایمنی شهروندان و محیط زیست از مهمترین موضوعات کشور و استان البرز بوده و در این رابطه تمام دستگاه‌های اجرایی باید با یکدیگر همکاری نمایند.

 وی همچنین آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی را از اهم موضوعات دانست تا مردم به ویژه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان از مزایای اطمینان بخش استاندارد آگاه شوند.

عبداللهی استاندارد سازی آسانسورهای مراکز دولتی و بیمارستانی را موضوع بسیار مهمی دانست و اظهار داشت: برای جلوگیری از حوادثی که به واسطه کمبود نظارت بر آسانسورها ایجاد می‌شود باید اقدامات موثر و لازم به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.  
                                                                                                                      
 شایان ذکر است: مطابق ماده 34 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد شورای عالی استاندارد  به ریاست رییس جمهور و در غیاب وی معاون اول رییس جمهور، رییس سازمان دبیر شورای عالی و روسای سازمان محیط زیست، اقتصاد و دارایی، دادستان، رییس سازمان بازرسی و ... بوده که در تبصره ماده 34 شورای استاندارد استان به ریاست استاندار و دبیری مدیر کل استاندارد استان و عضویت مدیران کل و روسای سازمان هایی که وزاراء و روسای آنها عضور شورای عالی استاندارد می باشند، تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/ 
 
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات