پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

محمد اسدیان؛

راه‌اندازی آزمایشی خط دو قطار شهری هفته دولت انجام می‌شود

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: با راه اندازی آزمایشی که شهریور ماه انجام می‌شود، طبق پروتکل‌های بین المللی سیر و حرکت قطار شهری، حدود سه ساعت در روز مسافر در ایستگاه‌ها جابه جا می‌شود.

به گزارش رمزگشانیوز؛  «محمد اسدیان» با اشاره به آخرین وضعیت خط دو قطار شهری کرج اظهار داشت: بنا شده ایستگاه f تا k (۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی) در هفته دولت به صورت آزمایشی افتتاح شود.

وی با اشاره به گام‌های مورد نیاز برای بهره‌برداری قطعی از این دو ایستگاه بیان کرد: تست سرد، تست گرم، راه‌اندازی آزمایشی و بهره‌برداری آزمایشی مراحلی است که قبل از بهره برداری قطعی از این ایستگاه‌ها باید طی شود.

اسدیان تاکید کرد: سال ۸۵ راه‌اندازی هر کیلومتر از قطار شهری حدود ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه داشت ولی امروز این هزینه به ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی توضیح داد: در بهره برداری قطعی هم ایستگاه‌ها حدود ۱۲ ساعت در روز پذیرای مسافران خواهند بود.

اسدیان در ادامه از بازنگری اساسنامه قطار شهری کرج با همکاری معاونت برنامه‌ریزی شهرداری خبر داد و گفت: این اتفاق جایگاه سازمان قطارشهری کرج را به جایگاه اصلی خود بازمی‌گرداند.

وی با اشاره به اینکه ورود به مرحله تست سرد قطار شهری با جدیت در حال پیگیری است، افزود: برای انجام تست گرم هم با سازمان قطار شهری تهران مذاکراتی در حال انجام است تا بخشی از تجهیزاتی پیشرفته‌ای که برای متروی تهران خریداری شده به کرج انتقال داده شود.

عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه برای راه‌اندازی آزمایشی قطار به سیگنالینگ نیازی نیست، توضیح داد: در راه‌اندازی قطعی به دلیل اینکه تعداد تردد مسافران زیاد می‌شود راه اندازی سیستم هوشمند سیگنالینگ برای افزایش امنیت مسافران و قطار ضروری خواهد بود.

اسدیان تاکید کرد: با مذاکره با شهرداری تهران بنا شده یک رام سه واگنه برای تست گرم و راه اندازی آزمایشی در اختیار کرج قرار گیرد.

انتهای پیام/ 
 
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات