چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تامین اجتماعی مهم ترین متولی توسعه عدالت اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی روز به روز به سمت خدمتگزاری صادقانه تر، شفاف تر و پاسخگویی مناسب تر به مخاطبان حرکت کرده و این مولفه ها جزو اصول و راهبردهای اولیه این سازمان است و مهم ترین متولی توسعه عدالت اجتماعی در جامعه است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ داوود سعدزاده، مدیر کل تامین اجتماعی استان البرز به مناسبت گرامیداشت هفته تامین اجتماعی در یادداشتی آورده است:

«در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال تولید، دانش بنیان، اشتغال زایی، نامگذاری شده، سازمان تامین اجتماعی تلاش جدی‌تری برای اجرائی کردن سیاست‌های ابلاغی معظم له دارد که اقتضا می‌کند نظامی کارآمد، توانمندساز، عدالت‌بنیان، کرامت‌بخش و جامع برای تأمین اجتماعی همگان که برگرفته از الگو‌های اسلامی، ایرانی طراحی و اجرا شود در دستور کار قرار گیرد.

رفاه و تأمین اجتماعی از جمله شاخص های مهمی است که با تکیه بر آن می توان کیفیت عادلانه بودن جوامع را مورد ارزیابی قرار داد و این امر مستلزم هدف گذاری و بهره مندی از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و تخصص و تجارب کارشناسان حوزه تامین اجتماعی است تا بتوانیم جامعه ای با ثبات، شاداب و با کرامت داشته باشیم.

اصل ۲۹ قانون اساسی، برخورداری از تامین اجتماعی را حق همگان دانسته و با عنایت به ماده یک قانون تامین اجتماعی اجرا و تعمیم و گسترش انواع بیمه های اجتماعی از جمله برنامه های تحولی سال جاری سازمان با هدف گسترش هرچه بیشتر خدمات بیمه ای به آحاد جامعه است.

در همین راستا با اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، زنان خانه دار، دختران و دانشجویان سنین بین ۱۸ تا ۵۰ سال با پرداخت مبلغی به عنوان حق بیمه به صورت ماهیانه و با امنیت خاطر از آینده خود، از مزایای تامین اجتماعی بهره‌مند خواهند شد.

این سازمان در آستانه ۶۹ سالگی تاسیس خود روز به روز به سمت خدمتگزاری صادقانه تر، شفاف تر و پاسخگویی مناسب تر به مخاطبان حرکت کرده و این مولفه ها جزو اصول و راهبردهای اولیه این سازمان است و مهم ترین متولی بخش بیمه‌های اجتماعی، درمانی با تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۴۴ میلیون نفر، نقش اثربخش و تعیین‌کننده‌ای در توسعه عدالت اجتماعی دارد.

سازمان تامین اجتماعی در شرایط سخت اقتصادی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی و بین النسلی توانسته با اتکا بر سرمایه بیمه‌شدگان و فعالیت اقتصادی مطلوب و با هدف برطرف کردن دغدغه‌ها و ایجاد رفاه برای بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان نقش مهمی در جامعه ایفا کند.

انتهای پیام/ 

به منظور تسهیل و تسریع در فرایند ارائه خدمات و افزایش رضایتمندی مخاطبان سازمان، در اصلاح قوانین و مقررات بیمه ای گسترش خدمات الکترونیک از طریق سامانه (es.tamin.ir) انجام شد که از جمله می‌توان به اجرای توسعه طرح ملی۳۰۷۰، که در آینده نزدیک به طرح ۴۰۸۰ ارتقاء خواهد یافت اشاره کرد.

همچنین حذف دفاتر درمانی، توسعه مرکز اطلاع رسانی تامین اجتماعی (۱۴۲۰) که با هدف صرفه جویی در مصرف سوخت، کاغذ و . . . ، باعث جلوگیری از رفت آمدهای غیرضروری در سطح شهر می شود نیز از دیگر خدمات الکترونیک این سازمان هستند.

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن هفته تامین اجتماعی یاد و خاطره همکارانی که در راه مبارزه با ویروس کرونا آسمانی شدند را گرامی می‌دارم و از کارکنانی که با جدیت برای خدمت رسانی به بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان تلاش کرده و در جهت آرامش و آسایش آنها از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند، تقدیر و تشکر می کنم.

جا دارد از شرکای اجتماعی به ویژه بیمه‌شدگان، کارفرمایان و دولت نیز که در این شرایط سخت و دشوار کنونی، سازمان تامین اجتماعی را جهت نیل به اهداف آن یاری می‌کنند، سپاسگزاری کنم.»

انتهای پیام/  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات