چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس پلیس آگاهی البرز خبر داد:

دستگیری سارق مسلح با بیش از پنجاه فقره سرقت

رئیس پلیس آگاهی البرز از دستگیری سارق مسلح با بیش از پنجاه فقره سرقت خبر داد.

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج، سرهنگ محمد نادربیگی در نشست خبری با اشاره به دستگیری سارق مسلح در کرج، گفت: مدتی قبل و پس از سرقت با سلاح سرد از منزلی در کرج و فرار متهمان، همکاران در پلیس آگاهی توانستند پس از تحقیقات بسیار، به دستگیری آن ها اقدام کنند.

وی در ادامه گفت: پس از اقدامات صورت گرفته، مخفیگاه سارقان در محدوده ملارد شناسایی و یکی از سارقان که فرد اصلی این باند است، دستگیر شد. زمان دستگیری، سارق اقدام به شلیک 30 فشنگ به سمت همکاران پلیس اگاهی کرد که با هشیاری و درایت آن ها آسیبی به آن ها وارد نشده است و توانستند وی را دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی البرز به خودروهایی که این فرد خریداری کرده بود و با آن ها اقدام به سرقت می کرد، اشاره کرد و گفت: پورشه، اپتیما، سراتو، آزرا، پژو 206، پژو 405، سمند، پرشیا و پراید خودروهایی بودند که پس از دستگیری سارق، توقیف شدند. تمام این خودروها متعلق به سارق و پلاک ها به سرقتی و یا جعلی بودند.

این مسئول ادامه داد: سرقت این فرد و هم دستانش به صورت وسیع و با تخریب در، دیلم زنی و توپی زنی انجام شده است. سرقت آن ها تنها محدود به شهر کرج نبوده و در شهرهای اطراف و تهران نیز اقدام به سرقت کرده اند. در این عملیات یک نفر دستگیر و تحقیقات برای دستگیری هم دستانش ادامه دارد.

نادربیگی افزود: از فرد دستگیر شده، یک قبضه سلاح کمری کلت و 7 فشنگ جنگی و آلات و اداواتی همچون دیلم، فلزیاب و...، کشف شده است. سارق به بیش از 50 فقره سرقت اعتراف کرده که از این تعداد، 13 فقره شناسایی و ارزش اموال بیش از 5 میلیارد تومان محاسبه شده است.


دستگیری دو سارق در محدوده کیانمهر و مهرشهر
رئیس پلیس آگاهی البرز در بخش دیگری از سخنانش به دستگیری دو سارق به عنف در محدوده کیانمهر و مهرشهر کرج اشاره کرد و گفت: سارقان با موتور سیکلت آبی رنگ در مناطق خلوت از جمله کیانمهر و مهرشهر اقدام به سرقت می کردند. سارقان که 19 سال سن دارند تاکنون به 40 فقره سرقت اعتراف کردند.

وی ارزش اموال سارقان را بیش از 2 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ارزش اموال بیش از دویست میلیون تومان بوده و اموال مکشوفه گوشی موبایل و وسایلی است که همراه عابران بوده است.

تخریب در، شیوه سرقتِ سارقان منزل
نادربیگی به طرح دستگیری سارقان منزل در کرج اشاره کرد و گفت: در هفته جاری چند باند سارقان منزل دستگیر شدند که یک باند آن ها با سه سرنشین با خودروی 405، شناسایی و بازداشت شدند. شیوه سرقت آن ها به صورت تخریب در بوده و بیشتر در مناطق غربی کرج اقدام به سرقت می کردند. متهمان سابقه دار هستند و به جز سه سارق که در کرج دستگیر شدند، با تحقیقات بیشتر 4 نفر از هم جرمان آن ها نیز در تهران شناسایی شدند. سارقان این پرونده 7 متهم با 23 فقره محل سرقت است.

سرقت خودرو در مهرشهر کرج، فروش در ایرانشهر
رئیس پلیس آگاهی البرز در ادامه به دستگیری سه نفر در سرقت خودروهای نیسان در محدوده مهرشهر کرج اشاره کرد و گفت: سارق سابقه دار به همراه پسرش در محدوده مهرشهر کرج اقدام به سرقت خودروهای نیسان می کرد و آن ها را برای فروش به ایرانشهر و دیگر مناطق شرقی کشور انتقال می داد و در آن جا به واسطه فردی آن ها را به فروش می رساند. در این عملیات، سه دستگاه خودروی نیسان کشف شده و تحقیقات برای تکمیل پرونده همچنان ادامه دارد.

کلاهبرداری 8 فقره سرقت با بیش از 50 میلیون تومان
این مسئول به سوء استفاده از اعتماد مردم توسط کلاهبرداران اینترنتی اشاره کرد و گفت: متاسفانه با وجود اینکه تذکرات بسیاری به مردم در خصوص هشدارهای کلاهبرداران برای رفتن پای دستگاه عابربانک داده شده بود، برای چندمین بار کلاهبرداران از اعتماد مردم سوء استفاده کردند.
نادربیگی ادامه داد: در این عملیات یک فرد را شناسایی کردیم که وی یک کارت از بانک تحویل گرفته و در اختیار مجرمان قرار داده است. متهم 20 فقره سابقه کیفری دارد، 8 فقره در شهرستان کرج و الباقی در استان های تهران و کردستان است. او به بیش از صد فقره کلاهبرداری اقرار کرده است و دو نفر هم‌دست در تهران داشته است. ارزش 8 فقره سرقت در کرج بیش از 50 میلیون تومان است.

سرقت منزل از ساعت 5 عصر تا 9 شب
رئیس پلیس آگاهی البرز در پایان سخنانش به دستگیری باند سرقت منزل اشاره کرد و گفت: متهمان باند سرقت از منزل دو نفر و سابقه دار هستند. آن ها از ساعت 5 بعدازظهر تا 9 شب اقدام به سرقت می کردند و به سی فقره سرقت اقرار داشتند. شیوه سرقت تخریب حفاظ و در ورودی بوده است. 14 نفر از مالباخته ها شناسایی شده است و ارزش اموال 12 میلیارد ریال است. متهمان سه ماه پیش با قرار وثیقه از زندان آزاد شدند.

انتهای پیام/
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات