شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رونق صادرات مواد غذایی با دریافت نشان حلال

مدیر کل استاندارد استان البرز از افزایش رونق صادرات مواد غذایی با دریافت نشان حلال برای تولیدات استان خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «محمد حسین طاهری» گفت: به موجب تبصره ۲ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی صدور و اعطای نشان حلال در کشور است و جای امیدواری است که با اخذ این نشان رونق در صادرات محصولات حلال واحدهای تولیدی مشمول که به نوعی درگیر تعیین و تأیید حلیت محصولات خود می‌باشند، کمک خواهد کرد.

طاهری افزود: در این راستا با حضور مهندس نوری مدیرکل استاندارد استان تهران و حجت الاسلام و المسلمین یوسفی‌نیا نماینده ولی فقیه ناظر بر امور حلال (در استان‌های تهران و البرز ) جلسه‌ای در محل اداره کل استاندارد البرز برگزار شد که در خصوص افزایش صدور پروانه نشان حلال برای تولیدات استان تبادل نظر صورت گرفت.

مدیر کل استاندارد استان البرز تصریح کرد: حجت الاسلام و المسلمین یوسفی‌نیا ضمن اعلام حمایت، به منظور حصول اطمینان از انطباق استانداردهای حلال با موازین فقه اسلامی در این زمینه آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری با واحدهای تولیدی درخواست کننده استاندارد حلال اعلام کرد.

شایان ذکر است نشان حلال علامتی است که به منظور تأیید حلیت محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی و بر اساس استاندارد ملی شماره 12000 کاربرد دارد.

  انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات