پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

شرکت هشت هزار نفر در آزمون مدارس استعدادهای درخشان البرز

همزمان با سراسر کشور و با حضور معاون وزیر و رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان استان البرز صبح پنجشنبه با شرکت هشت هزار ۳۳۸ دانش آموز آغاز شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از ایرنا؛ مدیرکل آموزش و پرورش البرز روز پنجشنبه در حاشیه آغاز این آزمون گفت: آزمون ورودی پایه هفتم روز پنجشنبه و پایه دهم روز جمعه ۲۷ تیرماه از ساعت ۹ صبح  در محل حوزه‌های تعیین شده برگزار می شود.

«علی حجرگشت» افزود: این آزمون با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اجرایی شده و استفاده از ماسک برای دانش آموزان و عوامل اجرایی و نظارتی شرکت کننده الزامی است.

وی تعداد دانش آموزان پایه ششم که در آزمون ورودی پایه هفتم ثبت نام و شرکت می‌کنند را ۵ هزار و ۲۴۸ نفر ذکر کرد و یادآورشد: از این تعداد  ۲ هزار و ۴۷۱ نفر دختر و ۲ هزار و ۷۷۷ نفر دانش آموز پسر هستند.

 وی تعداد حوزه‌های در نظر گرفته شده برای آزمون ورودی پایه هفتم را ۳۳ حوزه  که ۱۷ حوزه پسرانه  و  ۱۶ حوزه دخترانه هستند را عنوان کرد.

حجرگشت خاطرنشان کرد: ۷۸۴ نفر در مدارس استعدادهاهی درخشان استان البرز در پایه هفتم پذیرفته خواهند شد.

وی با بیان اینکه  در پایه دهم نیز سه هزار و ۹۰ نفر در آزمون تکمیل ظرفیت ورودی پایه دهم ثبت‌نام و شرکت می‌کنند، اضافه کرد: از این تعداد یک هزار و ۴۷۳ نفر دختر و یک هزار و ۶۱۷ نفر دانش آموز پسر پایه دهم هستند.

وی تعداد حوزه‌های در نظر گرفته شده برای این آزمون را ۲۲ حوزه  که ۱۱ حوزه پسرانه و ۱۱ حوزه دخترانه عنوان کرد.

 مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد:  تعداد ۳۷۵ نفر در آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم پذیرفته خواهند شد.

استان البرز ۱۹ مدرسه استعدادهای درخشان دارد.  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات