سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مهدی عسگری:

نگاه به بخش تولید در کشور باید تغییر کند

«مهدی عسگری» نماینده مردم کرج، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه به روند توسعه صنعتی و تولید پیشتر نگاهی کاملا سخت افزاری بود که بعدها نرم افزاری و امروز باید ملی و فرهنگی باشد،  و بر همین اساس باید در ابتدا نگاه خود به حوزه تولید را تغییر دهیم.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «مهدی عسگری» در نشست تخصصی با مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان که در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام البرز برگزار شد، ضمن تاکید بر برنامه ریزی برای تحقق شعار سال اظهار داشت : دهه ۹۰ تولد و زایش فعالیت‌های دانش‌بنیان در لایه‌های مختلف در کشور بود و اکنون در آستانه قرن جدید، شاهدیم که کشور به این سمت حرکت می‌کند تا به مرحله بلوغی برسد و لایه‌های مختلف آن بتواند حرکت اقتصادی کشور را با رویکرد دانش محوری پیش ببرد و در واقع پیشران جهش تولید و اشتغالزایی در کشور باشد.

نماینده مردم کرج در مجلس منطقه ویژه اقتصادی پیام را بستری مناسب برای فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان دانست و افزود: این منطقه به بلوغ کافی برای ایجاد حرکتی هماهنگ و دانش محور رسیده است  که با حمایت های مجلس و تسهیل فرآیندها می‌تواند پیشران تولید و اشتغالزایی در کشور باشد.

عسگری در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه ما بیشتر رویکرد کارخانه‌داری را مدنظر قرار دادیم تا رویکرد صنعتی ادامه داد، اگر قصد پیشرفت در حوزه صنعت را داریم باید سهم R&D  را در کشور بالا ببریم .
                                                                                                     
وی در پایان ادامه داد: کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، چین، کره و ژاپن بین ۲.۵ تا ۴ و نیم درصد جی.دی.پی خود را صرف آر.اند.دی (پژوهش و گسترش) می کنند  اما سهم ما حدود هشت دهم درصد است که بر همین اساسی قانون در حال تصویب که  این قانون زمینه‌های تغییر این مبادلات و فرصت بی بدیل را برای فعالیت های دانش بنیان فراهم کرد.

انتهای پیام. 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات