شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای طرح‌های مرتعداری در شهرستان ساوجبلاغ

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از بررسی میدانی وضعیت مراتع شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «حامد فرضی»، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از بررسی میدانی وضعیت مراتع ولیان و اسکول دره شهرستان ساوجبلاغ در روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه سالجاری  خبر داد.

در این ماموریت و کوه‌پیمایی که از ساعت ۷ صبح با حضور معاون فنی، فرمانده و جانشین یگان حفاظت اداره کل و رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوجبلاغ و همکاران ایشان آغاز شد؛ در معیت دامداران و بهره‌برداران مراتع عمومی ولیان و اسکول‌دره و تعدادی از معتمدان محلی و ریش‌سفیدان از سطح مراتع بازدید به عمل آمد.

فرضی افزود: وضعیت پوشش گیاهی و گونه‌های گیاهی موجود و حدود سامانه عرفی ولیان و اسکول‌دره مورد بررسی و نهایتا با تشکیل جلسه در منطقه شور‌ک‌گردن پس از بحث و تبادل نظر با دامداران و بهره‌‌برداران تصمیمات لازم اتخاد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: پروانه شورایی ولیان تا پایان مرداد ماه سال جاری می‌بایست تبدیل به طرح مرتعداری شود.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به گرایش منفی مراتع عمومی اسکول‌دره و ولیان و عدم پوشش گیاهی مناسب مقرر شد این مراتع به مدت سه سال قرق اعلام گردد، و شوراهای اسلامی روستاهای اسکول‌دره و ولیان هر کدام دو نفر قرقبان جهت حفاظت از این مراتع بکارگیری نمایند.

انتهای پیام/  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات