سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد:

دولت هوشیار باشد؛ قحطی هراسی به صورت مصنوعی با رمز فریبنده جنگ اوکراین

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در جلسه علنی مجلس گفت: دولت هوشیار باشد؛ قحطی هراسی به صورت مصنوعی با رمز فریبنده جنگ اوکراین؛ توسط نظام چپاول جهانی در افکار عمومی القاء می‌شود.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «مهدی عسگری» در جلسه علنی روز سه‌شنبه، سوم خرداد ماه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت هوشیار باشد و تن به تحمیل اسناد استعماری ندهد، گفت: مجمع سازمان بهداشت جهانی که هم اکنون در ژنو در حال برگزاری است، ثمره دو سال کروناهراسی را در قالب پیش‌نویس یک معاهده استعماری بحث می‌کنند و دولت باید هوشیار باشد که براساس اصل ۱۵۳ قانون اساسی زیر بار تحمیل اینگونه اسناد استعماری نرود.

وی ادامه داد: قطعه تکمیلی همین پازل، بحث قحطی هراسی به صورت مصنوعی با رمز فریبنده جنگ اوکراین است که توسط نظام چپاول جهانی در افکار عمومی القاء می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خطاب به دولت گفت: دولت بدون دامن زدن و افتادن در این بازی ساختگی، در افزایش ذخایر کالاهای اساسی کشور به ویژه با فرصت خرید مناسب آرد و گندم از روسیه، تسریع کند.

عسگری درخصوص تمرکز دولت بر کشت داخلی، افزود: با افزایش سطح زمین‌های زیر کشت گندم در کشور و همچنین افزایش قیمت خرید تضمینی گندم توسط مجلس، و ارائه دیگر مشوق‌های تولیدی توسط دولت، انتظار می‌رود که میزان تولیدات داخل افزایش پیدا کرده و به طور کلی نیز شاهد کاهش وابستگی کشور به واردات گندم باشیم.

رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی در پایان سخنانش گفت: باتوجه به فرصت ایجاد شده، دولت نسبت به کشت داخلی گندم به ویژه کشت پاییزه اقدام کند تا بتوانیم از این مرحله سخت عبور کنیم و کشور در ماه‌های آتی با مشکل مواجه نشود.

انتهای پیام/  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات