شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازدید ۲۰ هزار نفر از نخستین جشنواره گل محمدی و گلاب‌گیری کرج

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: استقبال از نخستین جشنواره گل محمدی و گلاب‌گیری کرج قابل توجه بوده و این موضوع نشان دهنده علاقه شهروندان به برپایی و تداوم جشنواره فرهنگی و موضوعی است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «حمیدرضا عبداله پور» با اشاره به استقبال بی نظیر شهروندان کرجی از نخستین جشنواره گل محمدی و گلاب‌گیری سنتی که در پارک ملی ایران کوچک برگزار می‌شود، گفت: پنجشنبه و جمعه جشنواره گلاب‌گیری میزبان بیش از ۲۰ هزار نفر از شهروندان و گردشگران بود.

این مسئول استقبال انبوه مردم از این جشنواره را قابل توجه خواند و اظهار کرد: این موضوع نشان دهنده علاقه شهروندان به برپایی و تداوم جشنواره فرهنگی و موضوعی است.

وی توضیح داد: با معتدل شدن هوا در این فصل یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های مدیریت شهری فراهم کردن بستری مناسب برای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و ترویج روحیه شادی و نشاط در بین آنان است و نخستین جشنواره گل محمدی و گلاب‌گیری کرج با مشارکت شهر کاشان با همین هدف برنامه ریزی شده است.

این مسئول توضیح داد: شبیه سازی و زیست‌بوم و خاستگاه اقوام مختلف کشور در پارک ملی ایران کوچک، یکی از جاذبه‌های متفاوتی است که در کنار بازدید از جشنواره‌های موضوعی تجربه جدیدی را برای گردشگران رقم می‌زند.

وی توضیح داد: جشنواره گلاب گیری با ارائه غرفه‌های تخصصی و طراحی‌ها ویژه با هدف ترویج و فرهنگ سازی درباره استفاده صحیح ازعرقیات گیاهی، آشناکردن مردم بویژه کودکان و نوجوانان با روش‌های سنتی گلاب گیری، و با اجرای آیین‌های سنتی ومرتبط همچون  آیین سنتی گل غلتان و موسیقی های اقوام مختلف برگزار شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج ضمن تشکر از همراهی پلیس راهور در کنترل ترافیک مسیرهای منتهی به این جشنواره گفت: با ساماندهی پارکینگ جشنواره در ورودی خیابان کسری مشکلات مربوط به پارک خودروها تا حد زیادی کاهش پیدا کرده بود و تمام تلاش پرسنل سازمان  در جهت جلب رضایت شهروندان است.  

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات