شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تا پایان سال؛

گازرسانی به تمام واحدهای صنعتی البرز انجام می‌شود

 مدیرعامل شرکت گاز البرز گفت: خط انتقال جدید گاز غرب استان البرز در دو فاز اجرایی در حال اجرا بوده و در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش رمزگشانیوز؛ سید رضا غفاریان روز دوشنبه اظهار کرد: در حال حاضر، ۸۸.۳ درصد خانوارهای روستایی البرز از نعمت گاز طبیعی بهره مند بوده و از ۲۹۳ روستای هدف گازرسانی استان، ۱۸۶ روستا گازدار شده و عملیات اجرایی ۴۹ روستا در شهرستان‌های طالقان، کرج (محور چالوس) و نظرآباد در دست اجرا بوده و ۵۸ روستای باقی مانده نیز در مرحله آغاز عملیات اجرایی قرار دارد.

وی ادامه داد: از اهم اقدامات این شرکت در راستای بهره‌مندی از مصوبه شورای اقتصاد در خصوص خوشه بندی مناسب صنایع باقی‌مانده مصرف کننده سوخت مایع و گازرسانی به واحدهای صنعتی استان در راستای جایگزینی سوخت پاک، افزایش ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان بوده که توسعه صنعت و اقتصاد و متعاقباً ایجاد ظرفیت‌های اشتغال‌زایی در سطح استان را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در همین راستا، در طول سال‌های ۹۵ تا سال گذشته، از ۵۱۱ صنعت مصرف کننده سوخت مایع مصوب در استان البرز، تعداد ۱۶۶ صنعت گازدار شده و گازرسانی به مابقی یعنی ۳۴۵ واحد صنعتی نیز در دستور کار قرار دارد.

غفاریان در خصوص اجرای خط انتقال گاز بوئین زهرا به کرج توضیح داد: تأمین حدود ۷۰ درصد سبد انرژی استان توسط گاز طبیعی در بخش خانگی، تجاری، صنعتی و ... یک ظرفیت بالقوه در استان است، اما روند رو به رشد جمعیت و صنعت در استان، دغدغه‌هایی جهت تامین انرژی پایدار در سال‌های آتی را به همراه داشته است.

به گفته غفاریان، با توجه به این موضوع، خط انتقال جدید گاز غرب استان البرز در دو فاز اجرایی در حال اجرا بوده و در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز البرز گفت: این خط انتقال ضمن رفع مشکل کمبود گاز در البرز، توزیع مناسب گاز از غرب استان در همه سطوح مصرف و به طور خاص صنایع با چشم انداز ۵۰ سال آینده را نیز تامین کرده و علاوه بر جلوگیری از مهاجرت روستاییان، توسعه گازرسانی به روستاها و شهرها، توسعه گازرسانی به صنایع، رونق صنایع، افزایش رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مصرف سوخت میان تقطیری و پایداری تامین انرژی در استان، ظرفیت مناسبی برای سایر استان‌های همجوار ایجاد می‌کند.

غفاریان در ادامه، افزود: این خط شامل دو فاز است که فاز اول شامل اجرای ۹/۴۱ کیلومتر خط انتقال با ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی و فاز دوم شامل اجرای ۱۸ کیلومتر خط انتقال با ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی می‌شود.

انتهای پیام /

رمزگشانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید. ‌ ‌
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات