چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر کشور:

بخشی از مسئولیت قضازدایی را دستگاه‌های دولتی برعهده بگیرند

وزیر کشور، گفت: طبیعتا بخشی از مسئولیت قضازدایی را دستگاه‌های دولتی می‌توانند برعهده گیرند و قبل از اینکه پرونده‌ها برای تصمیم گیری وارد دستگاه قضایی شوند، درباره مسائل رسیدگی و تصمیم گیری کنند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از میزان؛ «احمد وحیدی» با اشاره به جلسه رئیس قوه قضاییه با معاونت‌های حقوقی و امور مجلس وزارتخانه‌ها و تأکید بر پیشبرد امر قضازدایی و کاهش ورودی پرونده دستگاه قضا اظهارکرد: اینکه شرایطی مهیا کنیم که حجم زیادی از پرونده‌ها خارج از قوه قضاییه رسیدگی شود به لحاظ مبانی کار بسیار درست و خوبی است.

وزیر کشور افزود: طبیعتا بخشی از این مسئولیت‌ها را دستگاه‌های دولتی می‌توانند برعهده گیرند و قبل از اینکه پرونده‌ها برای تصمیم گیری وارد دستگاه قضایی شوند، درباره مسائل رسیدگی و تصمیم گیری کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه برای کاهش پرونده‌های قضایی می‌توان کار‌هایی همانند آنچه در راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود را مدنظر قرار دهیم، تصریح کرد: وقتی رسیدگی به جرایم راهنمایی و رانندگی لازم می‌شود، دیگر این موارد به دستگاه قضایی ارجاع نمی‌شود و کار‌ها به خوبی انجام می‌شوند؛ برای کاهش پرونده‌های قضایی منیز ی‌توان از این دست کار‌ها و اقدامات انجام داد.

انتهای پیام/  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات