شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

 رئیس‌جمهور:

زنان باید حس کنند که در جامعه مورد حمایت هستند

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: تکرار این سخن که باید مشکلات زنان و خانواده رفع شود مشکلی را حل نمی‌کند و باید در این راستا اقدامات عملی انجام شود.

به گزارش رمزگشانیوز؛ رئیس جمهور در  جلسه ستاد ملی زن و خانواده، مهمترین نهاد در جامعه را نهاد خانواده دانست و گفت: موضوع زن و خانواده یکی از بخش‌هایی است که دشمن به آن هجوم آورده و ما نیز در مقابل باید با پیش‌بینی و پیشگیری از مخاطرات این حوزه، از کیان خانواده مراقبت کنیم.

رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به جایگاه رفیع بانوان در جامعه تصریح کرد: مساله مهم امروز جامعه ما زن و خانواده است. تکرار این سخن که باید مشکلات زنان و خانواده رفع شود مشکلی را حل نمی‌کند و باید در این راستا اقدامات عملی انجام شود.

رئیسی مهمترین نهاد در جامعه را نهاد خانواده دانست و خاطر نشان کرد: موضوع زن و خانواده یکی از بخش‌هایی است که دشمن به آن هجوم آورده و ما نیز در مقابل باید با پیش‌بینی و پیشگیری از مخاطرات این حوزه، از کیان خانواده مراقبت کنیم.

رئیسی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات اعطای تسهیلات به زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: زنان و بانوان باید احساس کنند که در جامعه مورد پشتیبانی و حمایت هستند.

در این جلسه اعضا با تشکیل صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار و ارتقای جایگاه ساختار معاونت و مشاورین مرتبط با معاونت زنان در سازمان‌ها موافقت کردند.

گفتنی است، جامعه ایران در سال‌های پیش شاهد افزایش خانوار‌های زن‌سرپرست بوده و  در سال‌های اخیر، تعداد این خانوار‌ها طبق آخرین آمار‌های رسمی کشور با روندی صعودی از ۶.۵ درصد در سال ۱۳۴۵ به ۱۲.۷ درصد در سال ۱۳۹۵ رسیده که افزایش حدودا دو برابری را نشان می‌دهد.

زنان سرپرست خانوار بنا بر گفته‌های متخصصان، با مسائل و مشکلات بسیاری مثل  چالش مسکن و سرپناه در کلان‌شهرها، مشکلات ازدواج مجدد و تنهایی روبه‌رو هستند.

به همین جهت خانم انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از تشکیل صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داده است.

این صندوق ازین پس وام‌های اشتغال تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان زنان سرپرست خانواده دهک‌های یک تا ۵ را ضمانت خواهد کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: با تشکیل این صندوق برنامه داریم پوشش دهی خوبی برای زنان سرپرست خانوار که تحت حمایت کمیته امداد هم نیستند و تعدادشان بیش از ۲ میلیون نفر می‌باشد، داشته باشیم.

پیش از این حجت الاسلام رئیسی اسفند پارسال دستور داد تا مسئله بیمه زنان سرپرست خانوار به عنوان یکی دیگر از مسائل زنان به طور جدی از سوی هیات دولت پیگیری شود. 

انتهای پیام/
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات