یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت:

تاثیر مدیر مدرسه توانمند، از مدیران کل در استان بیشتر است

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اثر گذاری یک مدیر خوب و توانمند در مدرسه را بیشتر از مدیران کل در استان دانست.

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج؛ سالار قاسمی با اشاره به اینکه عیار مدرسه با مدیر آن مشخص می شود، گفت: اگر قرار باشد تحولی ایجاد شود محوریت آن با مدیران مدرسه است.

وی ادامه داد: یک مدیر مدرسه خوب و توانمند می تواند اثرگذاری بیشتری از مدیران کل در یک استان داشته باشد و به ندرت از مدیران کل یاد می شود در حالی که همواره از مدیران خوب مدارس به نیکی یاد می شود و بعضا می بینیم سال های طولانی یک مدرسه را با نام مدیر آن می شناسند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش البرز خطاب به مدیران تازه منصوب شده گفت: بر اساس حدیثی از امیرالمومنین (ع) ریشه همه ضررها و زیان ها از عجله، لجاجت، خودشیفتگی و تنبلی است که یک مدیر باید به این چهار کلیدواژه بیش از هر شخص دیگری توجه داشته باشد و از آن مراقبت کند.


این مسئول به اهمیت اولین سال کار مدیریت در مدرسه و اتخاذ یک چارچوب مدیریتی مشخص اشاره کرد و گفت: جهت گیری کاری شما در سال اول بسیار مهم است و مشی و روش مدیریتی که در این سال اتخاذ می کنید معمولا برای همیشه با شما همراه خواهد بود و بعد از آن به تجربه شما اضافه می شود اما منش مدیریتی شما خیلی دستخوش تغییرات نخواهد شد.

قاسمی گفت: مدیر مدرسه باید بداند علیرغم محدودیت ها، سرمایه و ظرفیت های زیادی نیز در اختیار دارد و اگر از ظرفیت معلمان، اولیا و دانش آموزان به خوبی استفاده کند می توان او را یک مدیر کیفی دانست.
 
وی در پایان سخنانش به مثلث طلایی کار در مدرسه اشاره کرد و گفت: ایجاد اعتماد، به عنوان سرمایه بزرگ یک مدیر، اولین ضلع این مثلث طلایی است و فرد تا نتواند اعتماد ایجاد کند کار پیش نمی رود و این اعتماد را می توان با صداقت به وجود آورد. ضلع دوم این مثلث ارتباط است، ارتباط مدیر با مجموعه باید دوسویه باشد و با همدلی، همزبانی و مشارکت دادن افراد در کارها می توان ارتباطات را تقویت کرد. اقتدار سومین ضلع کار و مدیریت در مدرسه است و صلاحیت های حرفه ای، مرجعیت علمی، و قدرت تحلیل و استنباط می تواند اقتدار مدیر را بالا ببرد.


انتهای پیام/

 
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات