شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

توزیع محصولات پرمصرف ماه رمضان زیر ذره ­بین ناظران اداره استاندارد البرز قرار می گیرد

سرپرست اداره کل استاندارد البرز از اجرای طرح رصد و نظارت و کنترل دقیق بر اقلام پرمصرف در ایام ماه مبارک رمضان در سطح استان خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «امیر هوشنگ قاسمی» گفت: در این طرح تیم‌­های نظارت و بازرسی وظیفه رصد و نظارت ویژه بر استانداردهای تعیین شده بر اقلام پر مصرف با هدف تأمین ایمنی و سلامت شهروندان را عهده خواهند داشت.

وی افزود: تیم‌­های بازرسی با مراجعه مستمر بر مراکز عرضه، توزیع و فروش در سطح البرز فرآورده ­های مشمول استاندارد اجباری با اولویت محصولات پر مصرف در ماه مبارک رمضان را مورد نظارت ویژه قرار می­دهند.

قاسمی با اشاره به اهمیت نقش استفاده از کالاهای استاندارد در سلامت مردم گفت: هدف از اجرای طرح نظارت و سالم سازی بازار مصرف است.

وی تصریح کرد: بازرسان استاندارد در صورت مشاهده  توزیع و عرضه محصولات فاقد کیفیت مشمول استاندارد ضمن جمع آوری کالاهای غیراستاندارد، افراد متخلف را تحت پیگرد قانونی قرار خواهند داد.

وی اظهار داشت: شهروندان جهت کسب اطمینان از اصالت علامت استاندارد می توانند کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک نمایند.

وی همچنین به مصرف­کنندگان توصیه کرد در صورت جعلی بودن علامت درج شده بر روی محصول و یا مشاهده کالای فاقد علامت استاندارد، مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۱۷ گزارش دهند تا عوامل متخلف شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات